Instrukcja kancelaryjna
- Instrukcja kancelaryjna zwana dalej „instrukcją”, określa zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych.
- Określony w instrukcji tryb i zasady wykonywania czynności związanych z postępowaniem z aktami i obiegiem dokumentów zapewniają jednolity sposób tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentów.
- W postępowaniu z dokumentami zawierającymi informacje niejawne mają zastosowanie odrębne przepisy z zastrzeżeniem ust. 4.
- Z dokumentami z klauzulą „zastrzeżone” postępuje się wg instrukcji.
- Do podstawowych czynności kancelaryjnych należy:
- Czynności kancelaryjne w Urzędzie wykonują:
- Korespondencję przyjmuje sekretariat Urzędu, rejestrując ją w dzienniku korespondencji wpływającej lub systemie informatycznym. Wzór pieczęci wpływu określa załącznik nr 1, a dziennika korespondencji wpływającej określa załącznik nr 2.
- Przyjmując przesyłki przekazywane drogą pocztową, zwłaszcza polecone i wartościowe, pracownik sekretariatu sprawdza prawidłowość zaadresowania oraz stan opakowania. W razie stwierdzenia uszkodzenia, pracownik sporządza adnotacje na kopercie lub opakowaniu oraz na potwierdzeniu odbioru i żąda od pracownika urzędu poczty spisania protokołu o doręczeniu przesyłki uszkodzonej.
- Sekretariat otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem adresowanych imiennie, które przekazuje adresatowi.
- Po otwarciu koperty sprawdza się:
- Brak załączników lub otrzymanie samych załączników bez pisma przewodniego odnotowuje się na danym piśmie lub załączniku.
- Koperty z nienaruszonym znaczkiem pocztowym (stemplem pocztowym) dołącza się tylko do pism:
- Potwierdzenia otrzymania pisma, pracownik sekretariatu wydaje na żądanie składającego pismo.
- Korespondencję mylnie dostarczoną (adresowaną do innego adresata) zwraca się bezzwłocznie do urzędu pocztowego bądź postanowieniem przekazuje jednostce właściwej.
- Po wykonaniu czynności określonych w ust. 1 – 8, pracownik sekretariatu segreguje wypływającą korespondencje wg jej treści i bezzwłocznie za pokwitowaniem przekazuje poszczególnym działom urzędu, imiennym adresatom, a pozostałą korespondencje Dyrektorowi Urzędu lub Zastępcy, a następnie zgodnie z dyspozycją Dyrektora (Zastępcy) przekazuje za pokwitowaniem do załatwienia.
- Sekretariat jest stałym punktem wymiany korespondencji przeznaczonej do obiegu wewnętrznego.
- Obieg akt odbywa się bez pokwitowania za pośrednictwem swoich pracowników. Za pokwitowaniem doręcza się wyłącznie akta, co, do których obowiązek kwitowania wynika z odrębnych przepisów.
- Pracownik sekretariatu przekazuje Dyrektorowi Urzędu każdy rodzaj korespondencji, a w szczególności n/w korespondencję:
- Kierownikom działów Urzędu, sekretariat przekazuje korespondencję:
- Dyrektor Urzędu przeglądając korespondencje:
- Kierownik działu przeglądając korespondencję:
- Na przeglądanej korespondencji do załatwienia przez działy Urzędu bądź stanowiska pracy, umieszcza się dyspozycje dotyczące:
- Jeżeli korespondencja dotyczy spraw wchodzących w zakres działania (czynności) różnych działów bądź pracowników, przekazuje się ją działowi lub pracownikowi, do którego należy załatwienie sprawy w podstawowym zakresie.
- Do przekazywania dyspozycji powinno się stosować skróty (np. D, ZD, GK, DO , o których mowa w regulaminie organizacyjnym Urzędu).
- W urzędzie obowiązuje bezdziennikowy system kancelaryjny oparty na jednolitym rzeczowym wykazie akt.
- Wykaz akt stanowi jednolitą, rzeczową, niezależną od struktury organizacyjnej urzędu, klasyfikację akt powstających w toku działalności Urzędu oraz zawiera ich kwalifikację archiwalną. Obejmuje ona wszystkie zagadnienia z zakresu działalności Urzędu, oznaczone w poszczególnych pozycjach symbolami, hasłami i kategoria archiwalną. Wykaz ten służby do oznaczenia rejestracji, łączenia i przechowywania akt.
- Jednolity rzeczowy wykaz akt dla urzędu określa załącznik nr 3.
- Jednolity rzeczowy wykaz akt ustala Dyrektor Urzędu zarządzeniem w porozumieniu z właściwym archiwum państwowym.
- W uzasadnionych przypadkach może rozbudować jednolity wykaz akt w ramach istniejących symboli z zachowaniem tej samej kategorii archiwalnej. Uzupełnienie jednolitego rzeczowego wykazu akt dokonuje się zgodnie §8 ust. 4.
- Budowa jednolitego rzeczowego wykazu akt:
- Dla każdej końcowej w podziale klasyfikacji pozycji jednolitego rzeczowego wykazu akt zakłada się spis spraw oraz odpowiadającą temu spisowi teczkę aktową do przechowywania w niej spraw ostatecznie załatwionych. Wszystkie pisma (dokumenty) dotyczące jednej sprawy należy gromadzić i przechowywać w sposób umożliwiający ustalenia daty wszczęcia i zakończenia sprawy.
- Spis spraw i teczki zakłada się w zasadzie na każdy rok kalendarzowy oddzielnie. Dopuszcza się, w przypadku małej liczby korespondencji, prowadzenia teczki przez okres dłuższy niż jeden rok.
- Jeżeli zachodzi potrzeba wydzielenia określonych spraw z teczki w osobne zbiory, zakłada się podteczki, które otrzymują znak akt macierzystej teczki, założonej wg jednolitego rzeczowego wykazu akt, oraz hasło z dodaniem nazwy sprawy wydzielonej. Podteczki zakłada się w zależności od potrzeb w układzie alfabetycznym podmiotów spraw bądź też w układzie numerowym.
- W przypadku założenia podteczki zakłada się dla niej oddzielny spis spraw, a w spisie spraw teczki macierzystej wpisuje się tytuł założonej podteczki. Wówczas znakiem sprawy będzie: znak akt teczki macierzystej, literowy symbol komórki organizacyjnej, kolejny numer pod którym podteczki wpisano w spisie spraw, kolejny numer pod którym sprawę wpisano do spisu spraw podteczki oraz dwie cyfry roku (np. PUP-ZD-1200-8-2/04).
- Rejestracja spraw polega na wpisaniu pisma do spisu spraw, założonego zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
- Sprawę (pismo) rejestruje się z zewnątrz lub z wewnątrz Urzędu na formularzu spisu spraw określonego jako załącznik nr 4.
- Sekretariat lub pracownicy po otrzymaniu pisma do załatwienia sprawdza, czy pismo dotyczy sprawy już wcześniej rozpatrywanej lub wszczętej, czy też rozpoczyna nową sprawę. W pierwszym przypadku pismo dołącza do akt sprawy, w drugim przed przystąpieniem do załatwienia rejestruj jako nową sprawę. W obu wypadkach pracownik wpisuje znak w lewym, górnym rogu dokumentu.
- Znak sprawy jest stałą cechą rozpoznawczą sprawy. Każde pismo dotyczące tej samej sprawy otrzymuje ten sam znak.
- Znak sprawy zawiera:
- Poszczególne elementu znaku sprawy oddziela się kropką, kreskami poziomymi oraz kreską poprzeczną, np. PUP-ZD-1200-8/04, gdzie PUP – oznacza symbol Urzędu, ZD – symbol literowy komórki organizacyjnej, 1200 – oznacza symbol liczbowy grupy klasyfikacyjnej z jednolitego rzeczowego wykazu akt, 8 – oznacza liczbę kolejną ze spisu spraw, 04 – dwie cyfry roku.
- Sprawy niezałatwione ostatecznie w ciągu danego roku, załatwia się, z zastrzeżeniem ust. 5, w roku następnym bez zmiany dotychczasowego ich znaku i bez wpisywania do nowych spisów spraw.
- W razie konieczności wznowienia sprawy z urzędu, sprawę, która została ostatecznie załatwiona w roku poprzednim i odłożona do właściwej teczki, przenosi się do spisu spraw bieżącego roku.
- Rejestracji nie podlegają:
- Pisma wymienione w ust. 1 należy po wykorzystaniu odłożyć do odpowiednich zbiorów lub teczek przedmiotowych wg rzeczowego wykazu akt.
- W urzędzie prowadzone są następujące centralne rejestry:
- Prowadzenie innych centralnych rejestrów kancelaryjnych niż wymienione w ust. 1 dozwolone jest za zgodą Dyrektora Urzędu.
- Sprawy są załatwiane wg kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
- Pracownik opracowuje projekt pisma, który wraz z aktami sprawy przedkłada aprobującemu. Aprobujący sprawdza prawidłowość projektowanego załatwienia sprawy i po zakończeniu zwraca projekt pisma wraz z aktami pracownikowi. Pracownik sporządza czystopis i przedstawia go do podpisu. Po podpisaniu czystopisu, pracownik dołącza do niego załącznik i wraz z kopią pisma przekazuje czystopis pracownikowi zajmującemu się wysyłaniem korespondencji. Jeżeli kopię pisma ma otrzymać większa liczba odbiorców lub, gdy pismo ma być rozesłane wg rozdzielnika, pracownik powinien przekazać do sekretariatu odpowiednią liczbę kopii albo powielonych pism z dodatkowym egzemplarzem dla dokonania adnotacji o wysyłce. Sekretariat sprawdza ilość załączników, wysyła czystopis adresatowi.
- W sprawach nieskomplikowanych, których sposób załatwienia jest uzgodniony z aprobującym, można mu przedkładać pismo w czystopisie (z kopią) do podpisu.
- Pismo załatwiające sprawę powinno być pod względem formy zewnętrznej dostosowane do blankietów korespondencyjnych formatu A4 lub A5 w układzie pionowym lub poziomym i powinno zawierać:
- Kopia pisma załatwiającego powinna ponadto zawierać:
- W razie potrzeby pismo i jego kopia powinny również zawierać dalsze następujące określenia:
- Przy załatwieniu spraw należy wykorzystać formularze i druki przewidziane przepisami szczególnymi.
- Korespondencja może być przekazana odbiorcy w postaci pisma wysyłanego;
- Pisma przeznaczone do wysłania, pracownik zajmujący się wysyłaniem korespondencji;
- Dla pism otrzymanych do wysyłki, sekretariat przygotowuje koperty, na których w prawnym dolnym rogu zamieszcza adres odbiorcy składający się z:
- Pisma adresowane do tego samego adresata wysyła się w jednej kopercie.
- Pisma wysyła się zgodnie z dyspozycją zamieszczoną nad adresem (polecony, priorytet itp.).
- W razie konieczności przekazywania akt sprawy innemu pracownikowi stosuje się protokół zdawczo – odbiorczy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5.
- Protokół, o którym mowa w ust. 1 sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden pozostaje u pracownika przekazującego akta (jako dowód przekazania), a drugi włącza się do akt sprawy. Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku nanosi się w spisach spraw lub rejestru stosowane adnotacje.
- Akta sprawy przechowuje się w działach Urzędu i w składnicy akt Urzędu.
- W działach Urzędu przechowuje się akta spraw załatwionych w ciągu roku kalendarzowego – przed przekazaniem ich do składnicy akt.
- Akta spaw ostatecznie załatwionych przekazuje do składnicy akt po upływie jednego roku, kompletnymi rocznikami, pracownik wyznaczony do tych spraw.
- przekazywanie akt odbywa się na podstawie spisu zdawczo-odbiorczego, którego wzór stanowi załącznik nr 5, po szczegółowym przeglądzie akt przez pracowników.
- na środku u góry – pełnej nazwy Urzędu i komórki organizacyjnej,
- w lewym górnym rogu – znaku akt złożonego z symbolu komórki organizacyjnej i symbolu hasła z rzeczowego wykazu akt,
- w prawym górnym rogu – kategorii archiwalnej akt oraz okresu ich przechowywania,
- na środku teczki tytułu – hasła z rzeczowego wykazu akt, rozwiniętego o rodzaj dokumentacji,
- pod tytułem – skrajnych dat akt tzn. rocznych dat najwcześniej i najpóźniej wytworzonych dokumentów jakie znajdują się w teczce oraz numeru tomu, jeżeli teczka została podzielona na tomy,
- w lewym dolnym rogu – liczby porządkowej, pod którą teczką została wpisana w spisie zdawczo-odbiorczym;
- Spisy zdawczo-dobiorcze sporządza się dla dokumentacji niearchiwalnej (kat.B) w trzech egzemplarzach, z których jeden pozostaje u pracownika przekazującego akta, jako dowód przekazania akt, a pozostałe egzemplarze otrzymuje pracownik prowadzący składnicę akt.
- Spisy zdawczo-odbiorcze sporządzają pracownicy komórek organizacyjnych przekazujących akta, w kolejności teczek wg wykazu akt.
- Spisy zdawczo-odbiorcze podpisują: pracownik przekazujący akta i pracownik składnicy akt.
- Do akt przekazywanych do składnicy akt Urzędu dołącza się zbędne w pracy bieżącej: ewidencje, rejestry i kartoteki.
- Spisy zdawczo-odbiorcze rejestruje się w wykazie spisów zdawczo-odbiorczych w kolejności wpływu i nadaje się im numery bieżące wzór stanowi załącznik nr 1 w Instrukcji o organizacji i zakresie działania składnicy akt.
- Pracownik prowadzący składnicę akt może odmówić przyjęcia akt w następujących przypadkach:
- O powodach nie przyjęcia akt pracownik składnicy akt zawiadamia swojego bezpośredniego przełożonego podając przyczyny decyzji.
- Przykładowy opis teczki aktowej zawiera załącznik nr 6.
- Akta spraw ostatecznie załatwionych, które ze względu na swój przedmiot będą potrzebne.
- Zasady działania składnicy akt oraz szczegółowe zasady postępowania z aktami spraw określa Dyrektor Urzędu zarządzeniem – w porozumieniu z archiwum państwowym.
- Dane przechowywane w pamięci komputerów zabezpiecza się przez:
- Dostęp do zbiorów danych zawartych w komputerach ogranicza się przez:
- Dane gromadzone w pamięci komputerów powinny być zabezpieczone przed ich utratą przez:
- Obieg dyskietek i innych nośników informatycznych w Urzędzie ogranicza się poprzez ich ostemplowanie oraz okresowe sprawdzanie programami antywirusowymi, przy całkowitym zakazie użycia nośników nie oznakowanych (z wyjątkiem wydzielonych stanowisk niepodłączonych do sieci informatycznej Urzędu i z zainstalowanym programem antywirusowym).
- Korzystanie z dostępu do światowych sieci informatycznych typu Internet na każdym stanowisku komputerowym jest możliwe wyłącznie zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora PUP w Szamotułach.
- W przypadku gromadzenia danych osobowych do ich zabezpieczenia należy stosować odrębne przepisy o ochronie danych osobowych.
- Nadzór ogólny nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych należy do Dyrektora Urzędu.
- Obowiązki kierownika działu w zakresie nadzoru polegają na sprawdzaniu prawidłowości stosowania instrukcji kancelaryjnej przez pracowników działu i udzielaniu im wskazówek w tym zakresie, a w szczególności na sprawdzeniu:
- Do obowiązków kierownika działu należy dopilnowanie, aby ukazujące się przepisy prawne i inne akty normatywne docierały do zainteresowanych pracowników działu w celu umożliwienia im zapoznania się z ich treścią.
Powiatowy Urząd Pracy
w Szamotułach
data wpływu
Nr ……………………….
L.załączników …………….
|
Nr kolejny
|
Data otrzymania korespondencji
|
Nr
|
Data
|
Od kogo
|
Treść otrzymanej korespondencji
|
Znak referenta
|
Data wysłanej korespondencji
|
Do kogo
|
Treść wysłanej korespondencji
|
Nr korespondencji uprzedniej
|
Nr odpowiedzi na korespondencje wysłaną
|
Nr akt
|
uwagi
|
Otrzymanej korespondencji
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Symbole klasyfikacyjne
|
Hasła klasyfikacyjne
|
Kategoria archiwalna
|
Uwagi
|
||||
W komórce macierzystej
|
W innych komórkach
|
||||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
0
|
|
|
|
Zarządzanie
|
|
|
|
|
00
|
|
|
Organy jednoosobowe i kolegialne
|
|
|
|
|
|
000
|
|
Narady, konferencje
|
|
|
|
|
|
|
0000
|
Narady pracowników własnej jednostki
|
B10
|
Bc
|
Protokoły, notatki
|
|
|
|
0001
|
Udział w obcych naradach
|
B10
|
Bc
|
Własne wystąpienia, sprawozdania
|
|
01
|
|
|
Organizacja i zarządzenia
|
|
|
|
|
|
010
|
|
Postawy prawne działalności PUP
|
|
|
|
|
|
|
0100
|
Statuty i regulaminy organizacyjne
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0101
|
Regulaminy wewnętrzne
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0102
|
Rejestry wydanych pełnomocnictw i upoważnień
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
0103
|
Pełnomocnictwa i upoważnienia pracowników do załatwiania spraw
|
B10
|
Bc
|
Okres przechowywania liczy się od wygaśnięcia pełnomocnictwa lub upoważnienia
|
|
02
|
|
|
Prognozowanie, planowanie, sprawozdawczość, statystyka
|
|
|
|
|
|
020
|
|
Planowanie i prognozowanie
|
|
|
|
|
|
|
0200
|
Plany roczne, prognozy
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0201
|
Plany okresowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
021
|
|
Sprawozdawczość
|
|
|
|
|
|
|
0210
|
Sprawozdania okresowe własne
|
B5
|
Bc
|
Roczne lub długookresowe, pozostałe – kat.B-5
|
|
|
|
0211
|
Materiały pomocnicze
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
022
|
|
Statystyka
|
|
|
|
|
|
|
0220
|
Statystyka opracowania okresowe i końcowe własne
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0221
|
Statystyka opracowania innych jednostek
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
023
|
|
Analizy
|
|
|
|
|
|
|
0230
|
Analizy własne
|
B25
|
Bc
|
|
|
03
|
|
|
Informatyzacja
|
|
|
|
|
|
030
|
|
Wdrażanie systemów informatycznych
|
|
|
|
|
|
|
0300
|
Licencje na oprogramowania
|
B25
|
Bc
|
Okres przechowywania liczy się od daty wygaśnięcia umowy licencyjnej
|
|
|
031
|
|
Eksploatacja systemów informatycznych
|
|
|
|
|
|
|
0310
|
Instrukcje eksploatacyjne
|
B10
|
Bc
|
Instrukcje dotyczące systemów infom., systemów ewidencjonowania informacji, nośników i kopii bezpieczeństwa oraz archiwizowania zbiorów danych
|
|
|
|
0311
|
Zbiory informacji
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
0312
|
Zabezpieczenia eksploatacji systemów
|
B5
|
Bc
|
Dokumentacja konserwacji sprzętu
|
|
|
|
0313
|
Instalacja, utrzymanie i administracja oprogramowania systemowego i pomocniczego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0314
|
Wspomaganie użytkowników systemów
|
B5
|
Bc
|
Materiały pomocnicze, konsultacje, szkolenia.
|
|
|
032
|
|
Zakup sprzętu komputerowego
|
|
|
|
|
|
|
0320
|
Zamawianie i dostawa sprzętu komputerowego i usług informatycznych
|
B5
|
Bc
|
Oferty, zlecenia, umowy, protokoły odbioru, korespondencja.
|
|
|
|
0321
|
Konserwacja, naprawa i utylizacja sprzętu komputerowego
|
B10
|
Bc
|
|
|
04
|
|
|
Obsługa prawna
|
|
|
|
|
|
040
|
|
Przepisy prawne dotyczące obsługi prawnej
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
041
|
|
Prowadzenie spraw sądowych
|
|
|
|
|
|
|
0410
|
Rejestr spraw sądowych
|
B10
|
Bc
|
Cywilnych, karnych, pracy itp.
|
|
|
|
0411
|
Sprawy sądowe
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
042
|
|
Opiniowanie aktów prawnych
|
|
|
|
|
|
|
0420
|
Projekty zarządzeń dyrektora
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
0421
|
Projekty uchwał Powiatowej Rady Zatrudnienia
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
0422
|
Zarządzenia dyrektora PUP
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
043
|
|
Opinie prawne
|
|
|
|
|
|
|
0430
|
Opinie prawne dla komórek organizacyjnych własnej jednostki
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0431
|
Inne opinie prawne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
044
|
|
Interpretacje prawne i spory kompetencyjne
|
|
|
|
|
|
|
0440
|
Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
05
|
|
|
Skargi i wnioski
|
|
|
|
|
|
050
|
|
Rejestr skarg i wniosków
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
051
|
|
Rozpatrywanie skarg i wniosków
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
052
|
|
Skargi i wnioski przekazane według właściwości załatwiania
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
053
|
|
Analizy skarg i wniosków
|
B25
|
Bc
|
|
|
06
|
|
|
Wydawnictwa i publikacje, popularyzacja
|
|
|
|
|
|
060
|
|
Wydawnictwa
|
|
|
|
|
|
|
0600
|
Zbiory zewnętrznych materiałów informacyjnych o działalności Urzędu
|
B25
|
Bc
|
Teksty artykułów prasowych, wycinki prasowe
|
|
|
061
|
|
Dzienniki , czasopisma, ogłoszenia
|
|
|
|
|
|
|
0610
|
Prenumerata dzienników i czasopism
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
0611
|
Ogłoszenia i obwieszczenia własne związane z Europejskimi Funduszami Struktualrnymi
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0612
|
Ogłoszenia i obwieszczenia własne
|
B3
|
Bc
|
|
|
07
|
|
|
Współdziałanie i kontakty
|
|
|
|
|
|
070
|
|
Współdziałanie z urzędami
|
|
|
|
|
|
|
0700
|
Współpraca z urzędami pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0701
|
Współpraca między komórkami organizacyjnymi PUP
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
071
|
|
Współpraca z innymi instytucjami i organizacjami
|
|
|
|
|
|
|
0710
|
Współpraca z ministerstwami i urzędami
|
B25
|
Bc
|
Tylko dokumentacja merytoryczna, pozostała – kat.B-5
|
|
|
|
0711
|
Współdziałanie z organami samorządu terytorialnego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0712
|
Współdziałanie z innymi instytucjami i organizacjami
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0713
|
Współpraca z powiatowymi jednostkami samorządowymi
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0714
|
Reprezentacja
|
B2
|
Bc
|
Zaproszenia, życzenia
|
|
08
|
|
|
Biurowość, składnica akt
|
|
|
|
|
|
080
|
|
Instrukcje, rejestry
|
|
|
|
|
|
|
0800
|
Instrukcja kancelaryjna
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0801
|
Rzeczowy wykaz akt
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0802
|
Instrukcja archiwalna
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0803
|
Rejestry kancelaryjne, dzienniki kancelaryjne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
081
|
|
Składnica akt
|
|
|
|
|
|
|
0810
|
Wykaz spisów zdawczo-odbiorczych
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0811
|
Spisy zdawczo-odbiorcze akt przekazanych do składnicy akt
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0812
|
Protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej i spisy dokumentacji niearchiwalnej przeznaczonej do brakowania
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0813
|
Wypożyczanie akt ze składnicy akt
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
0814
|
Zagubienie bądź utrata akt
|
B25
|
Bc
|
Postępowanie wyjaśniające, protokoły
|
|
|
082
|
|
Biblioteka urzędowa
|
|
|
|
|
|
|
0820
|
Ewidencja zasobów bibliotecznych
|
B50
|
Bc
|
Rejestr
|
|
|
|
0821
|
Zakup książek i innych wydawnictw
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
0822
|
Katalogi, prospekty
|
B3
|
Bc
|
Obce
|
|
|
|
0823
|
Ewidencja wypożyczeń zbiorów
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0824
|
Brakowanie zbiorów, weryfikacja przydatności
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
083
|
|
Formularze i druki
|
|
|
|
|
|
|
0830
|
Wzory formularzy i druków
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0831
|
Gospodarka formularzami i drukami
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
0832
|
Druki ścisłego rozliczania i powszechnego użytku
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
084
|
|
Godła, pieczęcie, tablice ogłoszeń
|
|
|
|
|
|
|
0840
|
Odciski pieczęci urzędowych - ewidencja
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0841
|
Zamawianie pieczęci, stempli, likwidacja
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
085
|
|
Opłaty pocztowe i telefoniczne
|
|
|
|
|
|
|
0850
|
Tabele opłat
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0851
|
Opłaty
|
B5
|
Bc
|
Pocztowe książki nadawcze
|
|
09
|
|
|
Kontrole
|
|
|
|
|
|
090
|
|
Plany kontroli
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
091
|
|
Kontrole zewnętrzne przeprowadzone przez PUP
|
B25
|
Bc
|
Dotyczy kontroli kompleksowych i problemowych.
Pozostałe B5.
Także plany kontroli, protokoły i sprawozdania, informacje o realizacji zaleceń, każda kontrola stanowi odrębną sprawę
|
|
|
092
|
|
Kontrole wewnętrzne
|
B5
|
Bc
|
|
1
|
|
|
|
Kadry
|
|
|
|
|
10
|
|
|
Zasady pracy i płac, ewidencja osobowa
|
|
|
|
|
|
100
|
|
Przepisy dotyczące pracy, płac oraz spraw osobistych
|
B25
|
Bc
|
Zewnętrzne
|
|
|
101
|
|
Prace, płace
|
|
|
|
|
|
|
1010
|
Regulamin pracy
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
1011
|
Regulamin wynagrodzenia
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
1012
|
Zasady wynagrodzenia i premiowania
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
102
|
|
Ewidencja osobowa, legitymacje, zaświadczenia
|
|
|
|
|
|
|
1020
|
Akta osobowe pracowników
|
B50
|
Bc
|
|
|
|
|
1021
|
Pomoce ewidencyjne do akt osobowych
|
B50
|
Bc
|
|
|
|
|
1022
|
Legitymacje służbowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1023
|
Sprawy wojskowe pracowników
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1024
|
Świadectwa pracy, zaświadczenia
|
B5
|
Bc
|
|
|
11
|
|
|
Zatrudnienie i wynagrodzenie
|
|
|
|
|
|
110
|
|
Przepisy prawne dotyczące zatrudnienia i wynagrodzenia
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
111
|
|
Zatrudnianie i zwalnianie pracowników
|
|
|
|
|
|
|
1110
|
Zapotrzebowanie i nabór pracowników
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1111
|
Zatrudnianie pracowników
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1112
|
Zatrudnianie w godzinach nadliczbowych
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1113
|
Praktyki, staże, przygotowania zawodowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1114
|
Wykazy etapów, plany rozmieszczania pracowników
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
1115
|
Przeglądy kadrowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1116
|
Zakres czynności
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1117
|
Korespondencja w sprawach pracowniczych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
112
|
|
Nagradzanie i awansowanie pracowników
|
|
|
|
|
|
|
1120
|
Nagradzanie pracowników
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1121
|
Dodatki do wynagrodzeń
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1122
|
Awansowanie pracowników
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1123
|
Nagrody jubileuszowe
|
B2
|
Bc
|
Jeden egzemplarz odkłada się do akt osobowych – klasa 1020
|
|
|
|
1124
|
Dyplomy, listy, podziękowania
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1125
|
Opinie o pracownikach
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1126
|
Ocena pracowników
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1127
|
Zawiadamianie pracownika zgodnie z przepisami kp
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
113
|
|
Prace dodatkowe pracowników
|
|
|
|
|
|
|
1130
|
Zezwolenia na wykonywanie prac dodatkowych
|
B5
|
Bc
|
Prace zlecone
|
|
|
|
1131
|
Umowy cywilnoprawne
|
B5
|
Bc
|
|
|
12
|
|
|
Szkolenie pracowników
|
|
|
Zewnętrzne
|
|
|
120
|
|
Przepisy prawne dotyczące szkolenia pracowników
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
121
|
|
Formy i metody
|
|
|
|
|
|
|
1210
|
Kursy
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1211
|
Sympozja, kursokonferencje
|
B3
|
Bc
|
Umowy
|
|
|
|
1212
|
Samokształcenie, dokształcenie
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1213
|
Zgłoszenia na szkolenia
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1214
|
Oferty szkoleniowe pracowników PUP
|
Bc
|
Bc
|
|
|
13
|
|
|
Dyscyplina pracy, urlopy, kary
|
|
|
Zewnętrzne
|
|
|
130
|
|
Przepisy prawne dotyczące dyscypliny pracy, urlopów, karania pracowników
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
131
|
|
Dyscyplina pracy
|
|
|
|
|
|
|
1310
|
Listy obecności pracowników
|
Bc
|
Bc
|
|
|
|
|
1311
|
Absencja chorobowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1312
|
Książki wyjść poza Urząd
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1313
|
Ewidencja delegacji służbowych
|
Bc
|
Bc
|
|
|
|
|
1314
|
Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1315
|
Analizy efektywnego czasu pracy
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
132
|
|
Urlopy pracownicze
|
|
|
|
|
|
|
1320
|
Plany i wykorzystanie urlopów wypoczynkowych pracowników
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1321
|
Urlopy okolicznościowe
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1322
|
Urlopy macierzyńskie i wychowawcze
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1323
|
Urlopy bezpłatne
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
133
|
|
Kary porządkowe i dyscyplinarne
|
|
|
|
|
|
|
1330
|
Upomnienia, nagany
|
Bc
|
Bc
|
|
|
|
|
1331
|
Postępowanie dyscyplinarne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1332
|
Zaciernie nałożonych kar
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1333
|
Zawieszanie pracowników w czynnościach
|
B5
|
Bc
|
|
|
14
|
|
|
Sprawy socjalno-bytowe
|
|
|
|
|
|
140
|
|
Przepisy prawne dotyczące spraw socjalno-bytowych
|
B10
|
Bc
|
Wnioski, umowy o pożyczki mieszkaniowe
|
|
|
141
|
|
Pożyczki mieszkaniowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
142
|
|
Pomoc socjalna
|
|
|
|
|
|
|
1420
|
Pomoc rzeczowa i socjalna
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1421
|
Opieka nad emerytami i rencistami
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1422
|
Wczasy lecznicze, sanatoria
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1423
|
Wczasy, wycieczki pracownicze i rodzinne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1424
|
Obozy, kolonie dla dzieci i młodzieży
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1425
|
Imprezy sportowe dla pracowników
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1426
|
Imprezy kulturalno-oświatowe
|
B2
|
Bc
|
|
|
15
|
|
|
Emerytury, renty, ubezpieczenia
|
|
|
Zewnętrzne
|
|
|
150
|
|
Przepisy prawne
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
151
|
|
Emerytury i renty, ubezpieczenia
|
|
|
|
|
|
|
1510
|
Ewidencja emerytów i rencistów
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
1511
|
Wnioski o emerytury pracowników
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1512
|
Wnioski o renty inwalidzkie pracowników
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1513
|
Kapitał początkowy
|
B5
|
Bc
|
Kopie zaświadczeń odkłada się do akt osobowych
|
|
|
152
|
|
Ubezpieczenia społeczne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1520
|
Składki ubezpieczenia społecznego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1521
|
Zbiorowe ubezpieczenia pracowników
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
1522
|
Legitymacje ubezpieczeniowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
16
|
|
|
Bezpieczeństwo i higiena pracy
|
|
|
Zewnętrzne
|
|
|
160
|
|
Przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
161
|
|
Stan bezpieczeństwa i higieny pracy
|
|
|
|
|
|
|
1610
|
Przeglądy i kontrole stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1611
|
Analizy i oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
162
|
|
Środki ochronne
|
|
|
|
|
|
|
1620
|
Odzież ochronna i sprzęt ochrony osobistej
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1621
|
Urządzenia ochronne i sanitarne
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
!622
|
Środki do utrzymania czystości
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
163
|
|
Wypadki przy pracy, zdrowie, choroby zawodowe
|
|
|
|
|
|
|
1630
|
Wypadki przy pracy i w drodze do pracy
|
B10
|
Bc
|
Wypadki zbiorowe, śmiertelne i powodujące inwalidztwo B25
|
|
|
|
1631
|
Analizy i oceny wypadkowości
|
B25
|
Bc
|
Korespondencja, ewidencja badań lekarskich
|
|
|
|
1632
|
Badania okresowe pracowników
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1633
|
Profilaktyka zapobiegania wypadkom
|
B5
|
Bc
|
|
2
|
|
|
|
Środki rzeczowe, bezpieczeństwo i łączność
|
|
|
|
|
20
|
|
|
Administracja nieruchomościami
|
|
|
|
|
|
200
|
|
Utrzymanie lokali
|
|
|
|
|
|
|
2000
|
Utrzymanie czystości
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
2001
|
Ogrzewanie lokali i pomieszczeń
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
2002
|
Oświetlenie
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
201
|
|
Ochrona obiektów i mienia
|
|
|
|
|
|
|
2010
|
Ochrona przeciwpożarowa lokali własnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2011
|
Ochrona obiektów i mienia własnego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2012
|
Ubezpieczenia mienia
|
B10
|
Bc
|
|
|
21
|
|
|
Gospodarka środkami ruchomymi
|
|
|
|
|
|
210
|
|
Użytkowanie ruchomości, materiałów, narzędzi i pomocy biurowych
|
|
|
|
|
|
|
2100
|
Źródła zaopatrzenia, dostawcy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2101
|
Ewidencja środków trwałych
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
2102
|
Ewidencja pozostałych środków trwałych
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
2103
|
Ewidencja ilościowa
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
2104
|
Likwidacja środków trwałych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2105
|
Likwidacja pozostałych środków trwałych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2106
|
Likwidacja ewidencji ilościowej, kasacja i upłynnianie
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2107
|
Opłaty i czynsze za lokal
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2108
|
Zaopatrzenia, zamówienia, przydziały
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
2109
|
Konserwacja i remonty
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
211
|
|
Gospodarka materiałowa i narzędziowa
|
|
|
|
|
|
|
2110
|
Ewidencja materiałów i narzędzi
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
2111
|
Magazynowanie materiałów i narzędzi
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
2112
|
Rozliczanie zużycia materiałów
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2113
|
Gospodarka odpadami
|
B2
|
Bc
|
tonery
|
|
|
|
2114
|
Karty gwarancyjne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
212
|
|
Inwentaryzacja
|
|
|
|
|
|
|
2120
|
Formularze inwentaryzacyjne
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
2121
|
Komisje inwentaryzacyjne
|
B10
|
Bc
|
Składy komisji
|
|
|
|
2122
|
Wycena i przecena
|
B10
|
Bc
|
|
|
22
|
|
|
Inwestycje i remonty
|
|
|
|
|
|
220
|
|
Remonty bieżące
|
|
|
|
|
|
|
2200
|
Zapotrzebowanie na remonty bieżące
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
2201
|
Dokumentacja ogólna dotycząca spraw remontów
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
2202
|
Wykonawstwo remontów bieżących-umowy zlecenia
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2203
|
Zaopatrzenie materiałowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2204
|
Protokoły odbioru, rozliczenia
|
B5
|
Bc
|
|
|
23
|
|
|
Informacja niejawna
|
|
|
|
|
|
230
|
|
Ochrona informacji niejawnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
24
|
|
|
Ochrona danych osobowych
|
|
|
|
|
|
240
|
|
Polityka bezpieczeństwa
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
241
|
|
Kontrola wewnętrzna, audyt zewnętrzny
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
242
|
|
Naruszenie ochrony danych osobowych
|
B50
|
Bc
|
Postępowanie wyjaśniające, protokoły
|
|
|
243
|
|
Udostępnianie danych osobowych
|
B50
|
Bc
|
Udostępnianie innym jednostkom
|
|
|
244
|
|
Rejestr upoważnień dostępu do danych osobowych
|
B50
|
Bc
|
|
|
25
|
|
|
Sprawa obrony, obrona cywilna
|
|
|
|
|
|
250
|
|
Przepisy prawne dotyczące spraw obrony i obrony cywilnej
|
B10
|
Bc
|
Zewnętrzne
|
|
|
251
|
|
Obrona cywilna
|
|
|
|
|
|
|
2510
|
Łączność alarmowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
26
|
|
|
Łączność
|
|
|
|
|
|
260
|
|
Przepisy prawne dotyczące łączności
|
B10
|
Bc
|
Zewnętrzne
|
|
|
261
|
|
Zaopatrzenie w sprzęt łączność
|
|
|
|
|
|
|
2610
|
Plany zaopatrzenia w sprzęt i łączność
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2611
|
Ewidencja sprzętu i materiałów łączności
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
2612
|
Eksploatacja sprzętu i materiałów łączności
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
2613
|
Remonty i naprawy sprzętu łączności
|
B3
|
Bc
|
|
3
|
|
|
|
Obsługa finansowo-księgowa
|
|
|
|
|
30
|
|
|
Planowanie i wykonywanie budżetu
|
|
|
|
|
|
300
|
|
Przepisy prawne dotyczące systemu finansowo-księgowego
|
|
|
|
|
|
|
3000
|
Przepisy podatkowe i ubezpieczeniowe
|
B10
|
B5
|
Zewnętrzne
|
|
|
|
3001
|
Przepisy dotyczące delegacji służbowych
|
B10
|
B5
|
Zewnętrzne
|
|
|
301
|
|
System ewidencji finansowo-księgowej
|
|
|
|
|
|
|
3010
|
Dowody księgowe – rejestr
|
B5
|
B5
|
|
|
|
302
|
|
Zakładowy plan kont
|
B5
|
B5
|
|
|
|
303
|
|
Preliminarze budżetowe i sprawozdawczości z realizacji budżetu
|
|
|
|
|
|
|
3030
|
Preliminarze budżetowe
|
B5
|
B5
|
|
|
|
|
3031
|
Zmiany w budżecie
|
B5
|
B5
|
Decyzje finansowe, korespondencja
|
|
|
|
3032
|
Okresowa sprawozdawczość budżetowa
|
B5
|
B5
|
|
|
|
|
3033
|
Sprawozdawczość budżetowa roczna i bilanse roczne
|
B25
|
B5
|
|
|
|
|
3034
|
Sprawozdawczość okresowa Funduszu Pracy
|
B15
|
B5
|
|
|
|
|
3035
|
Zestawienie obrotów i sald budżetu
|
B5
|
B5
|
|
|
31
|
|
|
Rachunkowość, księgowość
|
|
|
|
|
|
310
|
|
Księgowość budżetowa
|
|
|
|
|
|
|
3100
|
Dowody księgowe
|
B5
|
Bc
|
Dokumenty – budżet, ZFŚS, PFRON
|
|
|
|
3101
|
Dokumentacja księgowa
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja syntetyczna i analityczna, dziennik
|
|
|
|
3102
|
Dokumentacja księgowa pozabilansowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3103
|
Informacje do kas chorych o obniżonych składkach zdrowotnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3104
|
Noty księgowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
311
|
|
Płace, składki ZUS
|
|
|
|
|
|
|
3110
|
Dokumentacja służąca sporządzaniu list płac
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3111
|
Listy płac z osobowego funduszu płac
|
B50
|
Bc
|
Okres przechowywania wynika z art. 74 ustawy z dnia 29.09.1994 o rachunkowości
|
|
|
|
3112
|
Karty wynagrodzeń z osobowego funduszu płac
|
B50
|
Bc
|
|
|
|
|
3113
|
Informacje i deklaracje o potrąconych zaliczkach na podatek dochodowy
|
Bc
|
Bc
|
|
|
|
|
3114
|
Deklaracje ZUS- budżet
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3115
|
Rozliczenie podatku dochodowego Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3116
|
Deklaracja ZUS- Fundusz Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3117
|
Świadczenie pieniężne z ubezpieczenia społecznego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3118
|
Zaświadczenie o zarobkach
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
3119
|
Zaświadczenie o zatrudnieniu RP-9
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
312
|
|
Obsługa kasowa
|
|
|
|
|
|
|
3120
|
Raporty kasowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3121
|
Dokumentacja kasowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3122
|
Kontrola kasowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3123
|
Inwentaryzacje
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
313
|
|
Rachunkowość
|
|
|
|
|
|
|
3130
|
Księgi rachunkowe
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
3131
|
Uzgadnianie sald
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
314
|
|
Nadzór nad rachunkowością i obsługą kasową
|
|
|
|
|
|
|
3140
|
Nadzór nad rachunkowością i księgowością
|
B5
|
Bc
|
|
|
32
|
|
|
Sprawy finansowo- księgowe funduszy celowych
|
|
|
|
|
|
320
|
|
Dokumentacja funduszy celowych
|
|
|
|
|
|
|
3200
|
Dowody księgowe Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3201
|
Dowody księgowe programów realizowanych ze środków unijnych
|
B15
|
Bc
|
|
|
|
|
3202
|
Zestawienie obrotów i sald Funduszy Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3203
|
Zestawienie obrotów i sald środków UE
|
B5
|
|
|
|
|
321
|
|
Dokumentacje do list zasiłkowych i refundowanych z Funduszu Pracy
|
|
|
|
|
|
|
3210
|
Dokumentacja postępowania egzekucyjnego nienależnie pobranych świadczeń i innych wypłat z Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
Do każdego postępowania zakłada się osobne akta.
|
|
|
|
3211
|
Korespondencja z organem rentowym dotycząca rozliczeń świadczeń pieniężnych pobranych przez osoby bezrobotne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3212
|
Ewidencja analityczna i syntetyczna Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3213
|
Limity wydatków budżetowych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3214
|
Limity wydatków Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3215
|
Zaangażowanie środków Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3216
|
Analizy wykorzystania środków Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3217
|
Korespondencja z osobami fizycznymi dotycząca świadczeń pieniężnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3218
|
Zajęcia komornicze
|
B5
|
Bc
|
|
|
33
|
|
|
Zamówienia publiczne, przetargi, oferty
|
|
|
|
|
|
330
|
|
Przepisy prawne dotyczące zamówień publicznych
|
B10
|
Bc
|
Zewnętrzne.
|
|
|
331
|
|
Rejestr zamówień publicznych
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
332
|
|
Dokumentacja dotycząca zamówień publicznych
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego zamówienia prowadzi się odrębną teczkę.
|
|
|
333
|
|
Dokumentacja dotycząca zamówień publicznych z pominięciem przepisów
|
B5
|
Bc
|
|
4
|
|
|
|
Przeciwdziałanie bezrobociu
|
|
|
|
|
40
|
|
|
Przepisy prawne dotyczące przeciwdziałaniu bezrobociu
|
|
|
|
|
|
400
|
|
Zbiór aktów normatywnych władz nadrzędnych
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
401
|
|
Interpretacja przepisów prawnych jednostek nadrzędnych
|
|
|
|
|
|
|
4010
|
EFS- Interpretacja obowiązujących przepisów i inne wyjaśnienia
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
402
|
|
Opiniowanie zewnętrznych aktów prawnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
403
|
|
Opinie prawne
|
B5
|
Bc
|
|
|
41
|
|
|
Powiatowe urzędy pracy
|
|
|
|
|
42
|
|
|
Współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia i innymi organizacjami
|
|
|
|
|
|
420
|
|
Powiatowa Rada Zatrudnienia
|
|
|
|
|
|
|
4200
|
Skład Powiatowej Rady Zatrudnienia
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
4201
|
Powiatowa Rada Zatrudnienia. Plany pracy i informacje z ich realizacji
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4202
|
Powiatowa Rada Zatrudnienia. Narady
|
B5
|
Bc
|
Organizacja narad, zaproszeń. Protokoły
|
|
|
|
4203
|
Powiatowa Rada Zatrudnienia. Uchwały. Opinie
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
421
|
|
Współpraca z innymi urzędami i instytucjami samorządu terytorialnego
|
|
|
|
|
|
|
4210
|
Współpraca z urzędami pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4211
|
Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
422
|
|
Współpraca z innymi instytucjami i organizacjami
|
B5
|
Bc
|
|
|
43
|
|
|
Aktywizacja lokalnego rynku pracy
|
|
|
|
|
|
430
|
|
Pośrednictwo pracy
|
|
|
|
|
|
|
4300
|
Przepisy i wyjaśnienia dotyczące aktywizacji lokalnego rynku pracy
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
4301
|
Pozyskiwanie ofert pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4302
|
Oferty pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4303
|
Oferty pracy za granicą
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4304
|
Skierowania do pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4305
|
Rejestr zwolnień grupowych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4306
|
Współpraca z partnerami i instytucjami rynku pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4307
|
Rejestr pracodawców
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
431
|
|
Analizy i oceny stanu zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu
|
|
|
|
|
|
|
4310
|
Statystyka bezrobocia i przeciwdziałania bezrobociu
|
B5
|
Bc
|
Wynikające z obowiązujących przepisów
|
|
|
|
4311
|
Informacje i sprawozdania dotyczące przeciwdziałania bezrobociu
|
B5
|
Bc
|
Inne niż statystyka
|
|
|
|
4312
|
Analizy i informacje o rynku pracy
|
B25
|
Bc
|
Analizy i informacje sporządzane celem przedstawienia ich partnerom i samorządom. Biuletyny
|
|
|
|
4313
|
Raporty z wizyt u pracodawców. Informacje pracodawców o planach kadrowych.
|
B5
|
Bc
|
Raporty i informacje sporządzane przez pośredników pracy
|
|
|
|
4314
|
EFS- informacje i korespondencja ogólna
|
B10
|
Bc
|
Informacje i sprawozdania dotyczące realizowanych projektów
|
|
|
|
4315
|
EFS sprawozdania – wnioski o płatność
|
B10
|
Bc
|
Informacje i sprawozdania (wnioski o płatność) dotyczące realizowanych projektów
|
|
|
|
4316
|
Analizy efektywności programów aktywizacji bezrobotnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
432
|
|
Programy rozwoju rynku pracy i ograniczania bezrobocia
|
|
|
|
|
|
|
4320
|
Plany i programy przeciwdziałania bezrobociu – zewnętrzne
|
B5
|
Bc
|
Plany i programy przeciwdziałania bezrobociu innych jednostek i instytucji w tym krajowe, wojew.itp.
|
|
|
|
4321
|
Założenia do sporządzania planów i programów przeciwdziałania bezrobociu
|
B5
|
Bc
|
Materiały, informacje, dane statystyczne i inne do sporządzania projektów
|
|
|
|
4322
|
Założenia do sporządzania planów i programów przeciwdziałania bezrobociu w ramach EFS
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
4323
|
Programy przeciwdziałania bezrobociu
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
4324
|
EFS- projekty
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
433
|
|
Pozyskiwanie i gospodarka środkami finansowanymi na aktywizację lokalnego rynku pracy
|
|
|
|
|
|
|
4330
|
Pozyskiwanie środków na aktywizację lokalnego rynku pracy
|
B5
|
Bc
|
Decyzje-informacje o przyznanych środków.Wnioski o przyznanie dodatkowych środków. Zapotrzebowanie.
|
|
|
|
4331
|
Wnioski o płatność z funduszy UE
|
B5
|
Bc
|
Wnioski, zapotrzebowania na środki
|
|
|
|
4332
|
Informacja i sprawozdania o wydatkach FP
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
4333
|
Dowody księgowe funduszy celowych
|
B5
|
Bc
|
Faktury, rachunki
|
|
|
|
4334
|
Dokumentacja księgowa FP
|
B5
|
Bc
|
Dziennik Główny, książki kosztowe, karty wydatków
|
|
|
|
4335
|
Deklaracje ZUS
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4336
|
Potrącenia komornicze z zasiłków dla bezrobotnych
|
B50
|
Bc
|
|
|
|
|
4337
|
Listy wypłat
|
B5
|
Bc
|
Listy wypłat świadczeń dla bezrobotnych
|
|
|
|
4338
|
Potwierdzenia sald
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4339
|
Windykacja nienależnych świadczeń
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
434
|
|
Pomoc bezrobotnym w przekwalifikowaniu
|
|
|
|
|
|
|
4340
|
Planowanie szkoleń bezrobotnych i poszukujących pracy
|
B5
|
Bc
|
Plan szkoleń. Ustalenie wartości szkoleń pod względem zamówień publicznych z uwzględnieniem CPV
|
|
|
|
4341
|
Wnioski bezrobotnych o skierowanie na kurs indywidualny
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4342
|
Wnioski bezrobotnych o skierowanie na kurs grupowy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4343
|
Dokumentacja dotycząca wyboru jednostki szkoleniowej
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4344
|
Umowy o organizację szkoleń
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4345
|
Zwroty kosztów dojazdu na szkolenia
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4346
|
Wnioski, umowy o finansowanie egzaminów i licencji
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4347
|
Wnioski, umowy o pożyczki szkoleniowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4348
|
Wnioski, umowy o finansowanie studiów podyplomowych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
436
|
|
Poradnictwo zawodowe
|
|
|
|
|
|
|
4360
|
Poradnictwo indywidualne
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja porad indywidualnych. Dokumentacje poszczególnych porad indywidualnych.
|
|
|
|
4361
|
Poradnictwo grupowe
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja porad grupowych. Dokumentacja poszczególnych porad
|
|
|
|
4362
|
Informacja zawodowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
44
|
|
|
Instrumenty Rynku Pracy
|
|
|
|
|
|
440
|
|
Organizacja i finansowanie robót publicznych i prac interwencyjnych
|
|
|
|
|
|
|
4400
|
Wnioski o organizację robót publicznych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4401
|
Organizacja robót publicznych
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja zawartych umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
|
402
|
Wnioski o organizację prac interwencyjnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4403
|
Organizacja prac interwencyjnych
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja zawartych umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
441
|
|
Organizacja staży
|
|
|
|
|
|
|
4410
|
Wnioski o zorganizowanie stażu
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4411
|
Umowy o zorganizowanie stażu
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
|
4412
|
Badania lekarskie
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4413
|
Zwroty kosztów dojazdu
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4414
|
Korespondencja różna
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
442
|
|
Organizacja przygotowania zawodowego dla dorosłych
|
|
|
|
|
|
|
4420
|
Wnioski o przygotowanie zawodowe dla dorosłych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4421
|
Umowy o zorganizowanie przygotowania zawodowego dla dorosłych
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
|
4422
|
Wnioski o przyuczenie do pracy dorosłego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4423
|
Umowy o przyuczenie do pracy dorosłego
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
|
4424
|
Badania lekarskie
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4425
|
Wnioski o zwrot kosztów dojazdu
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4426
|
Korespondencja różna
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
443
|
|
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej oraz refundacja doposażenia wyposażenia stanowiska pracy
|
|
|
|
|
|
|
4430
|
Wnioski o przyznanie jednorazowo środków
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4431
|
Umowy o przyznanie jednorazowych środków
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4432
|
Korespondencja dotycząca finansowania instrumentów rynku pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4433
|
Wnioski o refundację kosztów doposażenia lub wyposażenia stanowiska pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4434
|
Umowa o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
444
|
|
Refundacja składek na ubezpieczenie społeczne
|
|
|
|
|
|
|
4440
|
Wnioski o refundację składek
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4441
|
Umowy o refundację składek
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
445
|
|
Organizacja i finansowanie zatrudnienia wspieranego
|
|
|
|
|
|
|
4450
|
Wnioski o organizację zatrudnienia wspieranego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4451
|
Organizację zatrudnienia wspieranego
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
446
|
|
Organizacja prac społecznie użytecznych
|
|
|
|
|
|
|
4460
|
Wnioski o organizację prac społecznie użytecznych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4461
|
Organizacja prac społecznie użytecznych
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
|
4462
|
Sprawozdania z prac społecznie użytecznych
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
447
|
|
Klub Pracy
|
|
|
|
|
|
|
4470
|
Szkolenia z zakresu aktywnego poszukiwania pracy
|
B10
|
Bc
|
Dokumentacja dotycząca szkoleń
|
|
|
|
4471
|
Zajęcia aktywizacyjne
|
B10
|
Bc
|
Dokumentacja dotycząca zajęć
|
|
|
|
4472
|
Korespondencja dotycząca Klubu Pracy
|
B10
|
Bc
|
|
|
45
|
|
|
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
|
|
|
|
|
|
450
|
|
Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych
|
|
|
|
|
|
|
4500
|
Wnioski, umowy o finansowanie wydatków na instrumenty rynku pracy dla osób niepełnosprawnych
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4501
|
Wnioski, umowy o przyznanie osobom niepełnosprawnym środków na podjęcie działalności gospodarczej
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4502
|
Wnioski, umowy o udzielenie dofinansowania do wysokości 50% oprocentowania kredytów bankowych zaciągniętych przez osoby niepełnosprawne na kontynuowanie działalności gospodarczej lub prowadzenie własnego lub dzierżawionego gospodarstwa rolnego
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4503
|
Wnioski, umowy dotyczące zwrotu poniesionych przez pracodawcę kosztów na:
· adaptację pomieszczeń zakładu pracy dla potrzeb osób niepełnosprawnych,
· adaptację lub nabycie urządzeń ułatwiających osobie niepełnosprawnej wykonywanie pracy,
· zakup i amortyzacja oprogramowania na użytek pracowników niepełnosprawnych,
· rozpoznanie przez służby medycyny pracy potrzeb związanych z przystosowaniem stanowisk pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych.
|
B10
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4504
|
Wnioski, umowy dotyczące kosztów szkolenia i przekwalifikowania zawodowego osób niepełnosprawnych
|
B10
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4505
|
Wnioski, umowy dotyczące zwrotu kosztów zatrudnienia pracowników pomagających pracownikowi niepełnosprawnemu
|
B10
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4506
|
Wnioski, umowy o zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4507
|
Wnioski, umowy o finansowanie kosztów poniesionych przez pracodawcę na szkolenie zatrudnionych osób niepełnosprawnych
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4508
|
Sprawozdania dot. rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych
|
B10
|
Bc
|
|
|
46
|
|
|
Ewidencja i świadczenia bezrobotnych i poszukujących pracy
|
|
|
|
|
|
460
|
|
Ewidencja bezrobotnych i decyzje w sprawie ustalenia uprawnień do świadczeń
|
|
|
|
|
|
|
4600
|
Rejestracja bezrobotnych – akta bezrobotnego
|
B50
|
Bc
|
Ewidencja rejestrujących się bezrobotnych. Akta poszczególnych bezrobotnych
|
|
|
|
4601
|
Decyzje w sprawach statusu bezrobotnego, uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych, dodatków szkoleniowych i stypendiów
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4602
|
Wnioski, decyzje w sprawie dodatków aktywizacyjnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4603
|
Decyzje w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4604
|
Odwołania od decyzji w sprawie ustalenia statusu bezrobotnego i uprawnień do świadczeń – rozpatrzenie odwołań
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4605
|
Rejestr zaświadczeń bieżących i archiwalnych i inne poświadczenia wydawane bezrobotnym
|
B10
|
Bc
|
Rejestr zaświadczeń. Teczka zaświadczeń i innych poświadczeń wydawanych bezrobotnym.
|
|
|
|
4606
|
Rejestr osób nie figurujących w ewidencji
|
B10
|
Bc
|
Rejestr zaświadczeń. Teczka zaświadczeń i innych poświadczeń wydawanych bezrobotnym.
|
|
|
|
4607
|
Współdziałanie z innymi urzędami i instytucjami w sprawie ewidencji bezrobotnych - korespondencja
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
461
|
|
Ewidencja poszukujących pracy
|
|
|
|
|
|
|
4610
|
Rejestracja poszukujących pracy – akta poszukującego pracy
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja poszukujących pracy. Akta poszczególnych osób poszukujących pracy.
|
|
|
|
4611
|
Zaświadczenia i poświadczenia wydawane poszukującym pracy
|
B5
|
Bc
|
Zaświadczenia podlegają rejestracji w rejestrze zaświadczeń wydawanych poszukujących pracy.
|
|
|
|
4612
|
Świadczenia z Funduszu Pracy przyznawane poszukującym pracy
|
B5
|
Bc
|
Wnioski, decyzje i inne dokumenty w sprawach świadczeń dla poszukujących pracy
|
|
|
|
4613
|
Współdziałanie z innymi urzędami i instytucjami w sprawach ewidencji poszukujących pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
462
|
|
Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie zaświadczeń z tytułu bezrobocia
|
|
|
|
|
|
|
4620
|
Ewidencja bezrobotnych – innych państw UE
|
B50
|
Bc
|
Ewidencja rejestrujących się. Teczki akt poszczególnych bezrobotnych
|
|
|
|
4621
|
Decyzje o przyznaniu zasiłku
|
B5
|
Bc
|
Zbiór decyzji o przyznaniu zasiłku bezrobotnemu z krajów UE nie będących obywatelami polskimi
|
|
|
|
4622
|
Transfer zasiłków
|
B5
|
Bc
|
|
Rok
|
……………..
referent
|
………………….
Symbol kom.org.
|
…………………..
Oznaczenie teczki
|
……………..
Tytuł teczki wg wykazu akt
|
||
|
|
Od kogo wpłynęła
|
Data
|
|
||
Lp.
|
SPRAWA
(krótka treść)
|
Znak pisma
|
Z dnia
|
Wszczęcie sprawy
|
Ostateczne załatwienie sprawy
|
Uwagi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lp.
|
Znak
teczki
|
Tytuł teczki lub tomu
|
Daty skrajne od – do
|
Kat. akt
|
Liczba teczek
|
Miejsce przechowywania akt w składnicy
|
Data zniszczenia lub przekazania
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|