Instrukcja kancelaryjna
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 16/2009
Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
w Szamotułach
INSTRUKACJA KANCELARYJNA
DLA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
W
SZAMOTUŁACH
SPIS TREŚCI
str.
Rozdział I. Postanowienie ogólne 3
Rozdział II. Przyjmowanie i obieg korespondencji oraz czynności 4
kancelaryjne sekretariatu
Rozdział III. Przekazywanie korespondencji dyrektorowi i działom 5
Rozdział IV. Przeglądanie i przydzielanie korespondencji 5
Rozdział V. System kancelaryjny, rejestracja i znakowanie spraw 6
Rozdział VI. Załatwianie spraw 9
Rozdział VII. Wysyłanie i doręczanie pism 10
Rozdział VIII. Przechowywanie i przekazywanie akt 11
Rozdział IX. Wykorzystanie informatyki w czynnościach kancelaryjnych 13
Rozdział X. Nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych 14
Załączniki do instrukcji:
Załącznik nr 1 Wzór pieczęci wpływu 15
Załącznik nr 2 Wzór dziennika korespondencji wpływającej 16
Załącznik nr 3 Jednolity rzeczowy wykaz akt 17
Załącznik nr 4 Wzór spisu spraw 38
Załącznik nr 5 Spis zdawczo-odbiorczy akt nr 39
Załącznik nr 6 Opis teczki aktowej 40
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1
- Instrukcja kancelaryjna zwana dalej „instrukcją”, określa zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych.
- Określony w instrukcji tryb i zasady wykonywania czynności związanych z postępowaniem z aktami i obiegiem dokumentów zapewniają jednolity sposób tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentów.
- W postępowaniu z dokumentami zawierającymi informacje niejawne mają zastosowanie odrębne przepisy z zastrzeżeniem ust. 4.
- Z dokumentami z klauzulą „zastrzeżone” postępuje się wg instrukcji.
§2
Użyte w instrukcji następujące określenia oznaczają:
1) Urząd – Powiatowy Urząd Pracy w Szamotułach;
2) Dyrektor Urzędu – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy;
3) kierownik działu – kierownik działu lub innej komórki organizacyjnej w urzędzie;
4) dział – dział, referat lub inna komórka organizacyjna;
5) sekretariat – stanowisko pracy załatwiające sprawy obsługi kancelaryjnej, do którego należy również obsługa organizacyjna Dyrektora Urzędu i jego zastępcy;
6) sprawa – zdarzenie lub stan rzeczy oraz podanie, pismo, dokument, wymagające rozpatrzenie i podjęcia czynności służbowych;
7) akta sprawy – całą dokumentację (pisma, wywiady, wnioski, notatki, dokumenty, plany, formularze, rysunki, fotokopie itp.), zawierające dane, informacje, które były, są lub mogą być istotne przy rozpatrywaniu danej sprawy;
8) korespondencja – każde pismo wpływające do Urzędu lub wysyłane przez Urząd;
9) aprobata – wyrażenie zgody na treść i sposób załatwienia sprawy;
10) przesyłka – pisma (dokumentny) oraz pakiety (paczki) otrzymywane i wysyłane za pośrednictwem poczty, gońca, woźnego itp., a także otrzymywane i nadawane telegramy, teleksy, telenoty i telefaksy;
11) załącznik – każde pismo lub inny przedmiot odnoszący się do treści lub całości z pismem przewodnim (zszyte, sklejone z nim pisma, broszury, ksiązki, itp.);
12) dokument – akt mający znaczenie dowodu, ustanawiający uprawnienia lub stwierdzający prawdziwość określonych w nim zdarzeń bądź danych;
13) pieczęć – stemple lub ich wizerunki na nośniku elektronicznym, nagłówkowe, imienne, do podpisu itp.;
14) spis spraw – formularze służące do chronologicznego rejestrowania spraw wpływających lub rozpoczętych w Urzędzie;
15) rejestr kancelaryjny – zestawienie spraw jednorodnych w formie pisemnej lub jako rejestr informatyczny;
16) znak akt – zespół symboli określających przynależność sprawy do określonej komórki organizacyjnej i do określonej grupy spraw;
17) teczka aktowa (spraw) – teczka wiązana, skoroszyt, segregator, itp., służące do przechowywania jednorodnych lub rzeczowo pokrewnych akt sprawy ostatecznie załatwionych, objętych tą samą grupą akt ustaloną wykazem akt i stanowiącą przeważnie odrębną jednostkę archiwalną;
18) nośnik informatyczny – dyskietkę, taśmę magnetyczną lub inny nośnik, na którym zapisano w formie elektronicznej treść dokumentu, pisma, itp.;
19) czystopis – tekst dokumentu lub pisma w postaci ostatecznej wersji przygotowanej do podpisu przez pracownika.
§3
Przez Kodeks należy rozumieć ustawę z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071 z pźn.. zm.).
§4
- Do podstawowych czynności kancelaryjnych należy:
1) przyjmowanie i rozdział korespondencji oraz przesyłek;
2) prowadzenie ewidencji korespondencji wpływającej;
3) sporządzanie czystopisów pism oraz ich powielanie;
4) wysyłanie korespondencji oraz przesyłek;
5) przyjmowanie i nadawanie telegramów, telefonogramów, dalekopisów, faksów oraz obsługa poczty elektronicznej;
6) udzielanie informacji klientom, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych działów lub stanowisk pracy.
- Czynności kancelaryjne w Urzędzie wykonują:
1) sekretariat;
2) pracownicy odpowiedzialni za merytoryczne załatwianie danej sprawy;
3) pracownicy sporządzający czystopisy.
ROZDZIAŁ II
Przyjmowanie i obieg korespondencji oraz czynności kancelaryjne sekretariatu
§5
- Korespondencję przyjmuje sekretariat Urzędu, rejestrując ją w dzienniku korespondencji wpływającej lub systemie informatycznym. Wzór pieczęci wpływu określa załącznik nr 1, a dziennika korespondencji wpływającej określa załącznik nr 2.
- Przyjmując przesyłki przekazywane drogą pocztową, zwłaszcza polecone i wartościowe, pracownik sekretariatu sprawdza prawidłowość zaadresowania oraz stan opakowania. W razie stwierdzenia uszkodzenia, pracownik sporządza adnotacje na kopercie lub opakowaniu oraz na potwierdzeniu odbioru i żąda od pracownika urzędu poczty spisania protokołu o doręczeniu przesyłki uszkodzonej.
- Sekretariat otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem adresowanych imiennie, które przekazuje adresatowi.
- Po otwarciu koperty sprawdza się:
1) czy nie zawiera ona pisma mylnie skierowanego;
2) czy dołączone są wymienione w piśmie załączniki.
- Brak załączników lub otrzymanie samych załączników bez pisma przewodniego odnotowuje się na danym piśmie lub załączniku.
- Koperty z nienaruszonym znaczkiem pocztowym (stemplem pocztowym) dołącza się tylko do pism:
1) zastrzeżonych, wartościowych, poleconych, ekspresowych za dowodem doręczenia;
2) dla których istotna jest data nadania (stempel pocztowy), np. skarga, odwołanie, zwolnień lekarskich itp.;
3) w których brak nadawcy lub daty pisma;
4) mylnie skierowanych;
5) załączników nadesłanych bez pisma przewodniego;
6) w razie niezgodności zapisów na kopercie z ich zawartością.
- Potwierdzenia otrzymania pisma, pracownik sekretariatu wydaje na żądanie składającego pismo.
- Korespondencję mylnie dostarczoną (adresowaną do innego adresata) zwraca się bezzwłocznie do urzędu pocztowego bądź postanowieniem przekazuje jednostce właściwej.
- Po wykonaniu czynności określonych w ust. 1 – 8, pracownik sekretariatu segreguje wypływającą korespondencje wg jej treści i bezzwłocznie za pokwitowaniem przekazuje poszczególnym działom urzędu, imiennym adresatom, a pozostałą korespondencje Dyrektorowi Urzędu lub Zastępcy, a następnie zgodnie z dyspozycją Dyrektora (Zastępcy) przekazuje za pokwitowaniem do załatwienia.
- Sekretariat jest stałym punktem wymiany korespondencji przeznaczonej do obiegu wewnętrznego.
- Obieg akt odbywa się bez pokwitowania za pośrednictwem swoich pracowników. Za pokwitowaniem doręcza się wyłącznie akta, co, do których obowiązek kwitowania wynika z odrębnych przepisów.
ROZDZIAŁ III
Przekazywanie korespondencji Dyrektorowi i działom Urzędu
§6
- Pracownik sekretariatu przekazuje Dyrektorowi Urzędu każdy rodzaj korespondencji, a w szczególności n/w korespondencję:
1) adresowaną do Dyrektora Urzędu;
2) dotyczącą spraw o charakterze reprezentacyjnym;
3) od organów naczelnych i centralnych, Wojewody, Marszałka Województwa, Wójta, Burmistrza, Starosty, Przewodniczącego Powiatowej Rady Zatrudnienia;
4) dotyczące organizacji, zakresu działania i zasad funkcjonowania Urzędu;
5) skargi i wnioski dotyczące działalności Urzędu lub jego pracowników;
6) protokoły i zalecenia pokontrolne z kontroli przeprowadzonych w Urzędzie przez organy kontrolne zewnętrzne jak i wewnętrzne.
- Kierownikom działów Urzędu, sekretariat przekazuje korespondencję:
1) imienną do nich adresowaną;
2) dotyczącą prowadzonych spraw, zgodnie z podziałem zadań, kompetencji i odpowiedzialności wynikających z regulaminu organizacyjnego Urzędu.
RODZIAŁ IV
Przeglądanie i przydzielanie korespondencji
§7
- Dyrektor Urzędu przeglądając korespondencje:
1) decyduje, którą korespondencję załatwia sam;
2) przydziela pozostałą korespondencję do załatwienia przez Zastępcę, kierowników działów lub pracowników (stanowiska pracy).
- Kierownik działu przeglądając korespondencję:
1) decyduje, którą korespondencję załatwia sam;
2) przydziela pozostałą korespondencję do załatwienia przez właściwych pracowników.
- Na przeglądanej korespondencji do załatwienia przez działy Urzędu bądź stanowiska pracy, umieszcza się dyspozycje dotyczące:
1) sposobu załatwienia sprawy;
2) terminu załatwienia sprawy;
3) aprobaty załatwienia sprawy bądź podpisania czystopisu.
- Jeżeli korespondencja dotyczy spraw wchodzących w zakres działania (czynności) różnych działów bądź pracowników, przekazuje się ją działowi lub pracownikowi, do którego należy załatwienie sprawy w podstawowym zakresie.
- Do przekazywania dyspozycji powinno się stosować skróty (np. D, ZD, GK, DO , o których mowa w regulaminie organizacyjnym Urzędu).
ROZDZIAŁ V
System kancelaryjny, rejestracja i znakowanie spraw
§8
- W urzędzie obowiązuje bezdziennikowy system kancelaryjny oparty na jednolitym rzeczowym wykazie akt.
- Wykaz akt stanowi jednolitą, rzeczową, niezależną od struktury organizacyjnej urzędu, klasyfikację akt powstających w toku działalności Urzędu oraz zawiera ich kwalifikację archiwalną. Obejmuje ona wszystkie zagadnienia z zakresu działalności Urzędu, oznaczone w poszczególnych pozycjach symbolami, hasłami i kategoria archiwalną. Wykaz ten służby do oznaczenia rejestracji, łączenia i przechowywania akt.
- Jednolity rzeczowy wykaz akt dla urzędu określa załącznik nr 3.
- Jednolity rzeczowy wykaz akt ustala Dyrektor Urzędu zarządzeniem w porozumieniu z właściwym archiwum państwowym.
- W uzasadnionych przypadkach może rozbudować jednolity wykaz akt w ramach istniejących symboli z zachowaniem tej samej kategorii archiwalnej. Uzupełnienie jednolitego rzeczowego wykazu akt dokonuje się zgodnie §8 ust. 4.
- Budowa jednolitego rzeczowego wykazu akt:
1) wykaz akt oparty jest na systemie klasyfikacji dziesiętnej i dzieli całość wytwarzanej dokumentacji na dziesięć klas pierwszego rzędu, sformułowanych w sposób ogólny, oznaczonymi symbolami od 0 do 9;
2) w ramach tych klas wprowadza się podział na klasy drugiego rzędu (hasła bardziej szczegółowe), oznaczone symbolami dwucyfrowymi powstającymi przez dodanie do symbolu klasy pierwszego rzędu jednej z cyfr od 0 do 9, co daje 00-99 oraz dalszy podział niektórych klas drugiego rzędu na klasy trzeciego rzędu oznaczone symbolami trzycyfrowymi, tj. 000-999, a w ramach trzeciego rzędu – podział na klasy czwartego rzędu oznaczone symbolami czterocyfrowymi, tj. 0000-9999;
3) klasy końcowe w poszczególnych jednostkach tematycznych, w grupach spraw (hasłach), oznaczone kategorią archiwalną, odpowiadają tematycznie (rzeczowo) teczkom aktowym oznaczonym tym samym znakiem akt, co klasy końcowe w wykazie;
4) akta jednorodne tematycznie z różnych komórek organizacyjnych (działów) będą posiadały to samo hasło klasyfikacyjne i symbol liczbowy hasła. Wyróżniać ją będą symbole literowe i liczbowe stanowiące oznaczenia nazwy danej komórki organizacyjnej;
5) oprócz haseł jednolity rzeczowy wykaz akt zawiera oznaczenia kategorii archiwalnej akt;
6) w urzędzie występuje dokumentacja niearchiwalna oznaczona symbolem „B” i cyframi arabskimi, określającymi liczbę lat przechowywania w składnicy akt;
7) do dokumentacji oznaczonej symbolem „Bc” zalicza się dokumentacje manipulacyjną mającą krótkotrwałe znaczenie praktyczne. Może ona ulec brakowaniu po pełnym jej wykorzystaniu, bez przekazywania jej do składnicy akt Urzędu, lecz w porozumieniu z tą składnicą, na zasadach określonych przez właściwe archiwum państwowe.
§9
- Dla każdej końcowej w podziale klasyfikacji pozycji jednolitego rzeczowego wykazu akt zakłada się spis spraw oraz odpowiadającą temu spisowi teczkę aktową do przechowywania w niej spraw ostatecznie załatwionych. Wszystkie pisma (dokumenty) dotyczące jednej sprawy należy gromadzić i przechowywać w sposób umożliwiający ustalenia daty wszczęcia i zakończenia sprawy.
- Spis spraw i teczki zakłada się w zasadzie na każdy rok kalendarzowy oddzielnie. Dopuszcza się, w przypadku małej liczby korespondencji, prowadzenia teczki przez okres dłuższy niż jeden rok.
- Jeżeli zachodzi potrzeba wydzielenia określonych spraw z teczki w osobne zbiory, zakłada się podteczki, które otrzymują znak akt macierzystej teczki, założonej wg jednolitego rzeczowego wykazu akt, oraz hasło z dodaniem nazwy sprawy wydzielonej. Podteczki zakłada się w zależności od potrzeb w układzie alfabetycznym podmiotów spraw bądź też w układzie numerowym.
- W przypadku założenia podteczki zakłada się dla niej oddzielny spis spraw, a w spisie spraw teczki macierzystej wpisuje się tytuł założonej podteczki. Wówczas znakiem sprawy będzie: znak akt teczki macierzystej, literowy symbol komórki organizacyjnej, kolejny numer pod którym podteczki wpisano w spisie spraw, kolejny numer pod którym sprawę wpisano do spisu spraw podteczki oraz dwie cyfry roku (np. PUP-ZD-1200-8-2/04).
§10
- Rejestracja spraw polega na wpisaniu pisma do spisu spraw, założonego zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
- Sprawę (pismo) rejestruje się z zewnątrz lub z wewnątrz Urzędu na formularzu spisu spraw określonego jako załącznik nr 4.
- Sekretariat lub pracownicy po otrzymaniu pisma do załatwienia sprawdza, czy pismo dotyczy sprawy już wcześniej rozpatrywanej lub wszczętej, czy też rozpoczyna nową sprawę. W pierwszym przypadku pismo dołącza do akt sprawy, w drugim przed przystąpieniem do załatwienia rejestruj jako nową sprawę. W obu wypadkach pracownik wpisuje znak w lewym, górnym rogu dokumentu.
§11
- Znak sprawy jest stałą cechą rozpoznawczą sprawy. Każde pismo dotyczące tej samej sprawy otrzymuje ten sam znak.
- Znak sprawy zawiera:
1) symbol literowy Urzędu;
2) symbol literowy komórki organizacyjnej;
3) symbol liczbowy grupy klasyfikacyjnej z jednolitego rzeczowego wykazu akt;
4) liczbę kolejną, pod którą sprawa została zarejestrowana w spisie lub rejestrze;
5) dwie cyfry roku, w którym sprawę wszczęto.
- Poszczególne elementu znaku sprawy oddziela się kropką, kreskami poziomymi oraz kreską poprzeczną, np. PUP-ZD-1200-8/04, gdzie PUP – oznacza symbol Urzędu, ZD – symbol literowy komórki organizacyjnej, 1200 – oznacza symbol liczbowy grupy klasyfikacyjnej z jednolitego rzeczowego wykazu akt, 8 – oznacza liczbę kolejną ze spisu spraw, 04 – dwie cyfry roku.
- Sprawy niezałatwione ostatecznie w ciągu danego roku, załatwia się, z zastrzeżeniem ust. 5, w roku następnym bez zmiany dotychczasowego ich znaku i bez wpisywania do nowych spisów spraw.
- W razie konieczności wznowienia sprawy z urzędu, sprawę, która została ostatecznie załatwiona w roku poprzednim i odłożona do właściwej teczki, przenosi się do spisu spraw bieżącego roku.
§12
- Rejestracji nie podlegają:
1) publikacje (gazety, czasopisma, książki, afisze, ogłoszenia, prospekty, itp.);
2) potwierdzenia odbioru, które dołącza się do akt właściwej sprawy;
3) zaproszenia, życzenia i inne pisma o podobnym charakterze;
4) zwolnienia lekarskie, zaświadczenia o przebywaniu na leczeniu.
- Pisma wymienione w ust. 1 należy po wykorzystaniu odłożyć do odpowiednich zbiorów lub teczek przedmiotowych wg rzeczowego wykazu akt.
§13
- W urzędzie prowadzone są następujące centralne rejestry:
1) rejestr uchwał organów samorządu powiatowego;
2) rejestr skarg i wniosków;
3) rejestr aktów wewnętrznych;
4) rejestr wydawanych upoważnień i pełnomocnictw.
- Prowadzenie innych centralnych rejestrów kancelaryjnych niż wymienione w ust. 1 dozwolone jest za zgodą Dyrektora Urzędu.
ROZDZIAŁ VI
Załatwianie sprawy
§15
Z rozmów przeprowadzonych z klientami oraz z czynności w terenie sporządza się, jeżeli nie jest dla nich przewidziana forma protokołu, notatki służbowe lub czyni adnotacje na aktach, jeżeli uzyskane tą drogą wiadomości lub informacje mają znaczenie w załatwianej sprawie. Notatki dołącza się do akt właściwej sprawy.
§16
- Sprawy są załatwiane wg kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
- Pracownik opracowuje projekt pisma, który wraz z aktami sprawy przedkłada aprobującemu. Aprobujący sprawdza prawidłowość projektowanego załatwienia sprawy i po zakończeniu zwraca projekt pisma wraz z aktami pracownikowi. Pracownik sporządza czystopis i przedstawia go do podpisu. Po podpisaniu czystopisu, pracownik dołącza do niego załącznik i wraz z kopią pisma przekazuje czystopis pracownikowi zajmującemu się wysyłaniem korespondencji. Jeżeli kopię pisma ma otrzymać większa liczba odbiorców lub, gdy pismo ma być rozesłane wg rozdzielnika, pracownik powinien przekazać do sekretariatu odpowiednią liczbę kopii albo powielonych pism z dodatkowym egzemplarzem dla dokonania adnotacji o wysyłce. Sekretariat sprawdza ilość załączników, wysyła czystopis adresatowi.
- W sprawach nieskomplikowanych, których sposób załatwienia jest uzgodniony z aprobującym, można mu przedkładać pismo w czystopisie (z kopią) do podpisu.
§17
- Pismo załatwiające sprawę powinno być pod względem formy zewnętrznej dostosowane do blankietów korespondencyjnych formatu A4 lub A5 w układzie pionowym lub poziomym i powinno zawierać:
1) nagłówek – druk lub podłużną pieczęć nagłówkową;
2) znak sprawy;
3) powołanie się na znak i datę pism, którego odpowiedź dotyczy;
4) datę odpisania pism przez osobę upoważnioną;
5) określenie odbiorcy w pierwszym przypadku wraz z adresem;
6) treść pisma;
7) podpis (imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe).
- Kopia pisma załatwiającego powinna ponadto zawierać:
1) parafę pracownika i datę sporządzenia pisma;
2) termin wznowienia sprawy lub oznaczenie dołączenia jej do akt pod treścią pisma.
- W razie potrzeby pismo i jego kopia powinny również zawierać dalsze następujące określenia:
1) nad adresem – wskazówki dotyczące sposobu wysłania czystopisu; „polecony”, „ekspres”, „za zwrotnym dowodem doręczenia”, „pilne”, „poufne”, itp.;
2) pod treścią załatwienia arkusza liczbę przesyłanych załączników (załączników …) lub wymienia się je z podaniem liczb porządkowych, na każdym załączniku wpisuje się w prawnym górnym rogu kolejny numer załącznika (załącznik nr … do pisma …);
3) adres tych instytucji lub osób umieszcza się pod treścią pisma z klauzulą: „otrzymują do wiadomości” – jeżeli treść pisma ma być poza adresatem podana do wiadomości innym instytucjom lub osobom przez przesłanie im kopii pisma;
4) pod treścią pisma – termin wyznaczony do załatwienia sprawy (termin do dnia …). Określenia tego używa się wyłącznie w stosunku do jednostek podległych (nadzorowanych), dla uniknięcia zbędnych ponagleń należy wyznaczyć termin, w którym możliwe jest załatwienie sprawy: po upływie terminu wyznaczonego do załatwienia sprawy referent decyduje o wysłaniu ponaglenia lub przesunięciu terminu i fakt ten odnotowuje w aktach sprawy;
5) ewentualne wskazówki dla sekretariatu.
- Przy załatwieniu spraw należy wykorzystać formularze i druki przewidziane przepisami szczególnymi.
§18
Jeżeli załatwienie sprawy w określonym terminie nie jest możliwe, należy postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi terminów załatwienia, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
§19
Zakres kompetencji Dyrektora, Zastępcy, kierowników działów w sprawie aprobaty, podpisywania dokumentów, pism i decyzji określa Regulamin organizacyjny urzędu.
ROZDZIAŁ VII
Wysyłanie i doręczanie pism
§20
- Korespondencja może być przekazana odbiorcy w postaci pisma wysyłanego;
1) przesyłką listową;
2) faksem;
3) na nośniku informatycznym wysyłanym przesyłką listową;
4) pocztą elektroniczną.
- Pisma przeznaczone do wysłania, pracownik zajmujący się wysyłaniem korespondencji;
1) sprawdza, czy są podpisane, opatrzone znakiem sprawy i datą czy dołączono przewidziane załączniki; w razie stwierdzenia braków zwraca pismo pracownikowi do uzupełnienia;
2) stwierdza swoją parafką lub w odpowiednim zbiorze na nośniku elektronicznym wysyłkę pisma, wraz z datą jego wysłania;
3) zwraca pracownikowi kopię wysłanych pism;
4) wpisuje listy polecone do książki pocztowej;
5) do pism wysyłanych przez pocztę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, dołącza wypełniony przez pracownika sprawy odpowiedni formularz i przypina go do koperty.
- Dla pism otrzymanych do wysyłki, sekretariat przygotowuje koperty, na których w prawnym dolnym rogu zamieszcza adres odbiorcy składający się z:
1) imienia i nazwiska bądź nazwy instytucji;
2) nazwy miejscowości z kodem pocztowym oraz nazwą ulicy i numeru nieruchomości.
- Pisma adresowane do tego samego adresata wysyła się w jednej kopercie.
- Pisma wysyła się zgodnie z dyspozycją zamieszczoną nad adresem (polecony, priorytet itp.).
Brak takiej dyspozycji oznacza, iż pismo ma tyć wysłane jako przesyłka zwykła.
§21
Przy doręczeniu niektórych terminowych pism miejscowych bezpośrednio adresatowi, adresat potwierdza odbiór pisma pieczęcią wpływu na kopii lub kserokopii pisma przewodniego. Szczegółowe zasady i tryb doręczania pism w indywidualnych sprawach z zakresu administracji państwowej regulują Kodeks postępowania administracyjnego oraz inne przepisy proceduralne.
ROZDZIAŁ VIII
Przechowywanie i przekazywanie akt
§22
- W razie konieczności przekazywania akt sprawy innemu pracownikowi stosuje się protokół zdawczo – odbiorczy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5.
- Protokół, o którym mowa w ust. 1 sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden pozostaje u pracownika przekazującego akta (jako dowód przekazania), a drugi włącza się do akt sprawy. Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku nanosi się w spisach spraw lub rejestru stosowane adnotacje.
§23
- Akta sprawy przechowuje się w działach Urzędu i w składnicy akt Urzędu.
- W działach Urzędu przechowuje się akta spraw załatwionych w ciągu roku kalendarzowego – przed przekazaniem ich do składnicy akt.
- Akta spaw ostatecznie załatwionych przekazuje do składnicy akt po upływie jednego roku, kompletnymi rocznikami, pracownik wyznaczony do tych spraw.
- przekazywanie akt odbywa się na podstawie spisu zdawczo-odbiorczego, którego wzór stanowi załącznik nr 5, po szczegółowym przeglądzie akt przez pracowników.
Akta przejmowane przez składnicę akt winny być uporządkowane przez komórkę organizacyjną, w której powstały.
Przez uporządkowanie akt rozumie się:
1) takie ułożenie akt wewnątrz teczki, by sprawy następowały po sobie wg liczb porządkowych spisów spraw (rejestrów), poczynając od najwcześniejszej sprawy (od nr 1) z dołączonym na wierzchu spisem spraw; w obrębie sprawy pisma układa się chronologicznie, poczynając od pisma rozpoczynającego sprawę;
2) wyłącznie zbędnych egzemplarzy tych samych pism i akt kat. Bc;
3) ułożenie teczek, ksiąg, rejestrów, itp. Wg haseł klasyfikacyjnych jednolitego rzeczowego wykazu akt;
4) odłożenie do teczek spisu spraw lub innych środków ewidencyjnych;
5) opisanie teczek na ich zewnętrznej stronie;
- na środku u góry – pełnej nazwy Urzędu i komórki organizacyjnej,
- w lewym górnym rogu – znaku akt złożonego z symbolu komórki organizacyjnej i symbolu hasła z rzeczowego wykazu akt,
- w prawym górnym rogu – kategorii archiwalnej akt oraz okresu ich przechowywania,
- na środku teczki tytułu – hasła z rzeczowego wykazu akt, rozwiniętego o rodzaj dokumentacji,
- pod tytułem – skrajnych dat akt tzn. rocznych dat najwcześniej i najpóźniej wytworzonych dokumentów jakie znajdują się w teczce oraz numeru tomu, jeżeli teczka została podzielona na tomy,
- w lewym dolnym rogu – liczby porządkowej, pod którą teczką została wpisana w spisie zdawczo-odbiorczym;
6) usunięcie części metalowych oraz wtórników pism.
- Spisy zdawczo-dobiorcze sporządza się dla dokumentacji niearchiwalnej (kat.B) w trzech egzemplarzach, z których jeden pozostaje u pracownika przekazującego akta, jako dowód przekazania akt, a pozostałe egzemplarze otrzymuje pracownik prowadzący składnicę akt.
- Spisy zdawczo-odbiorcze sporządzają pracownicy komórek organizacyjnych przekazujących akta, w kolejności teczek wg wykazu akt.
- Spisy zdawczo-odbiorcze podpisują: pracownik przekazujący akta i pracownik składnicy akt.
- Do akt przekazywanych do składnicy akt Urzędu dołącza się zbędne w pracy bieżącej: ewidencje, rejestry i kartoteki.
- Spisy zdawczo-odbiorcze rejestruje się w wykazie spisów zdawczo-odbiorczych w kolejności wpływu i nadaje się im numery bieżące wzór stanowi załącznik nr 1 w Instrukcji o organizacji i zakresie działania składnicy akt.
- Pracownik prowadzący składnicę akt może odmówić przyjęcia akt w następujących przypadkach:
1) jeżeli stwierdzi, że akta nie zostały uporządkowane zgodnie z przepisami;
2) jeżeli stwierdzi, że w spisie zdawczo-odbiorczym są błędy i niedokładności;
3) jeżeli opis teczki jest niezgodny z rzeczowym wykazem akt.
- O powodach nie przyjęcia akt pracownik składnicy akt zawiadamia swojego bezpośredniego przełożonego podając przyczyny decyzji.
- Przykładowy opis teczki aktowej zawiera załącznik nr 6.
- Akta spraw ostatecznie załatwionych, które ze względu na swój przedmiot będą potrzebne.
- Zasady działania składnicy akt oraz szczegółowe zasady postępowania z aktami spraw określa Dyrektor Urzędu zarządzeniem – w porozumieniu z archiwum państwowym.
ROZDZIAŁ IX
Wykorzystanie informatyki w czynnościach kancelaryjnych
§24
Dopuszcza się szerokie wykorzystanie informatyki w Urzędzie pod warunkiem ochrony przechowywanych w zbiorach informatycznych danych, w tym zwłaszcza danych osobowych, jeżeli ich gromadzenie dopuszcza ustawa o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia wykonawcze.
§25
Zaleca się wykorzystywanie informatyki w celu:
1) przyjmowania i wysyłania korespondencji za pośrednictwem wydzielonej poczty elektronicznej;
2) przesyłania korespondencji i innych wiadomości wewnątrz urzędowych pocztą elektroniczną;
3) udostępnienia upoważnionym pracownikom:
a) zakupionego dla wersji sieciowej oprogramowania aplikacyjnego, a w szczególności:
· edytorów tekstów,
· arkuszy kalkulacyjnych,
· oprogramowania antywirusowego,
b) utworzonych w Urzędzie baz danych, a w szczególności:
· baz danych o bezrobotnych i poszukujących pracy zarejestrowanych w Urzędzie,
· baz danych statystycznych,
· baz adresowych,
4) tworzenia, przekształcania i przechowywania niezbędnych dokumentów;
5) umieszczania na stronie internetowej Urzędu i stronie Biuletyny Informacji Publicznej stale aktualizowanych informacji i Urzędzie, kadrze kierowniczej i kompetencjach, itp.
§26
- Dane przechowywane w pamięci komputerów zabezpiecza się przez:
1) ustalenie dostępu wyłącznie upoważnionym pracownikom;
2) odpowiednie archiwizowanie zbiorów na nośnikach informatycznych;
3) używanie przez pracowników urzędu wyłącznie legalnego oprogramowania.
- Dostęp do zbiorów danych zawartych w komputerach ogranicza się przez:
1) system haseł identyfikujących pracowników;
2) system haseł ograniczających dostęp do wybranych obszarów danych osobom nie posiadającym odpowiednich uprawnień.
- Dane gromadzone w pamięci komputerów powinny być zabezpieczone przed ich utratą przez:
1) przechowywanie w chronionym i odpowiednio zabezpieczonym miejscu nośników informatycznych zakupionego oprogramowania:
a) operacyjnego,
b) narzędziowego,
c) aplikacyjnego;
2) archiwizowanie w cyklu kilkudniowym danych przechowywanych w pamięciach komputerowych na nośnikach informatycznych, przechowywanych w innym pomieszczeniu;
3) archiwizowanie codzienne zmian, a w cyklu tygodniowym wszystkich danych przechowywanych w pamięci serwerów sieciowych na odpowiednich nośnikach informatycznych oraz przechowywanie ich w odpowiednio chronionym i zabezpieczonym pomieszczeniu.
- Obieg dyskietek i innych nośników informatycznych w Urzędzie ogranicza się poprzez ich ostemplowanie oraz okresowe sprawdzanie programami antywirusowymi, przy całkowitym zakazie użycia nośników nie oznakowanych (z wyjątkiem wydzielonych stanowisk niepodłączonych do sieci informatycznej Urzędu i z zainstalowanym programem antywirusowym).
- Korzystanie z dostępu do światowych sieci informatycznych typu Internet na każdym stanowisku komputerowym jest możliwe wyłącznie zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora PUP w Szamotułach.
- W przypadku gromadzenia danych osobowych do ich zabezpieczenia należy stosować odrębne przepisy o ochronie danych osobowych.
ROZDZIAŁ X
Nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych
§27
- Nadzór ogólny nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych należy do Dyrektora Urzędu.
- Obowiązki kierownika działu w zakresie nadzoru polegają na sprawdzaniu prawidłowości stosowania instrukcji kancelaryjnej przez pracowników działu i udzielaniu im wskazówek w tym zakresie, a w szczególności na sprawdzeniu:
a) prawidłowości prowadzenia spisów spraw, rejestrów oraz teczek;
b) prawidłowości załatwiania spraw;
c) terminowości załatwiania spraw,
d) prawidłowości obiegu akt ustalonego instrukcja;
e) prawidłowego stosowania pieczęci i przestrzegania zasad określonych w § 19;
f) terminowości przekazywania akt do składnicy akt.
- Do obowiązków kierownika działu należy dopilnowanie, aby ukazujące się przepisy prawne i inne akty normatywne docierały do zainteresowanych pracowników działu w celu umożliwienia im zapoznania się z ich treścią.
Załącznik nr 1
WZÓR PIECZĘCI WPŁYWU
Powiatowy Urząd Pracy
w Szamotułach
data wpływu
Nr ……………………….
L.załączników …………….
|
Załącznik nr 2
WZÓR DZIENNIKA KORESPONDENCJI
Nr kolejny
|
Data otrzymania korespondencji
|
Nr
|
Data
|
Od kogo
|
Treść otrzymanej korespondencji
|
Znak referenta
|
Data wysłanej korespondencji
|
Do kogo
|
Treść wysłanej korespondencji
|
Nr korespondencji uprzedniej
|
Nr odpowiedzi na korespondencje wysłaną
|
Nr akt
|
uwagi
|
Otrzymanej korespondencji
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik nr 3
JEDNOLITY RZECZOWY WYKAZ AKT
DLA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY
W SZAMOTUŁACH
Szamotuły, 2010 roku
Tytuł klasy pierwszego i drugiego rzędu
0 Zarządzenie
0 – Organy jednoosobowe i kolegialne
1- Organizacja i zarządzanie
2- Prognozowanie, planowanie, sprawozdawczość, statystyka
3- Informatyzacja
4- Obsługa prawna
5- Skargi i wnioski
6- Wydawnictwa i publikacje, popularyzacja
7- Współdziałanie i kontakty
8- Biurowość, składnica akt
9- Kontrole
1 Kadry
10- Zasady pracy i płac, ewidencja osobowa
11- Zatrudnienie i wynagrodzenie
12- Szkolenie pracowników
13- Dyscyplina pracy, urlopy, kary
14- Sprawy socjalno-bytowe pracowników
15- Emerytury, renty, ubezpieczenia
16- Bezpieczeństwo i higiena pracy
2 Środki rzeczowe, bezpieczeństwo,
20- Administracja nieruchomościami
21- Gospodarka środkami ruchomymi
22-Inwestcje i remonty
23- Informacje niejawne
24- Ochrona danych osobowych
25- Sprawy obrony, obrona cywilna
26- Łączność
3 Obsługa finansowo-księgowa
30- Planowanie i wykonanie budżetu
31- Rachunkowość, księgowość
32- Sprawy finansowo-księgowe funduszy celowych
33- Zamówienia publiczne, przetargi, oferty
4 Przeciwdziałanie bezrobociu
40- Przepisy prawne dotyczące przeciwdziałaniu bezrobociu
41- Powiatowe urzędy pracy
42- Współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia i innymi organizacjami
43- Aktywizacja lokalnego rynku pracy
44- Instrumenty Rynku Pracy
45-Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
46- Ewidencja i świadczenia bezrobotnych i poszukujących pracy
OBJAŚNIENIA
ü Do dokumentacji niearchiwalnej oznaczonej symbolem „B” i cyframi arabskimi, określającymi liczbę lat przechowywania w archiwum zakładowym, zalicza się dokumentację mającą czasowo znaczenie praktyczne.
ü Do dokumentacji oznaczonej symbolem „BC” zalicza się dokumentacje manipulacyjną mającą krótkotrwale znaczenie praktyczne. Może ona ulec brakowaniu po pełnym jej wykorzystaniu, bez przekazywania do archiwum zakładowego, lecz w porozumieniu z tym archiwum, na zasadach określonych przez właściwe archiwum państwowe.
ü Dokumentacja zaliczana do kategorii „BE”, przechowywana w archiwum zakładowym przez określoną liczbę lat (np. BE 5), podlega ekspertyzie, którą przeprowadzają właściwe archiwa państwowe dla ewentualnego dokonania zmiany kwalifikacji archiwalnej tej dokumentacji.
Symbole klasyfikacyjne
|
Hasła klasyfikacyjne
|
Kategoria archiwalna
|
Uwagi
|
||||
W komórce macierzystej
|
W innych komórkach
|
||||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
0
|
|
|
|
Zarządzanie
|
|
|
|
|
00
|
|
|
Organy jednoosobowe i kolegialne
|
|
|
|
|
|
000
|
|
Narady, konferencje
|
|
|
|
|
|
|
0000
|
Narady pracowników własnej jednostki
|
B10
|
Bc
|
Protokoły, notatki
|
|
|
|
0001
|
Udział w obcych naradach
|
B10
|
Bc
|
Własne wystąpienia, sprawozdania
|
|
01
|
|
|
Organizacja i zarządzenia
|
|
|
|
|
|
010
|
|
Postawy prawne działalności PUP
|
|
|
|
|
|
|
0100
|
Statuty i regulaminy organizacyjne
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0101
|
Regulaminy wewnętrzne
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0102
|
Rejestry wydanych pełnomocnictw i upoważnień
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
0103
|
Pełnomocnictwa i upoważnienia pracowników do załatwiania spraw
|
B10
|
Bc
|
Okres przechowywania liczy się od wygaśnięcia pełnomocnictwa lub upoważnienia
|
|
02
|
|
|
Prognozowanie, planowanie, sprawozdawczość, statystyka
|
|
|
|
|
|
020
|
|
Planowanie i prognozowanie
|
|
|
|
|
|
|
0200
|
Plany roczne, prognozy
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0201
|
Plany okresowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
021
|
|
Sprawozdawczość
|
|
|
|
|
|
|
0210
|
Sprawozdania okresowe własne
|
B5
|
Bc
|
Roczne lub długookresowe, pozostałe – kat.B-5
|
|
|
|
0211
|
Materiały pomocnicze
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
022
|
|
Statystyka
|
|
|
|
|
|
|
0220
|
Statystyka opracowania okresowe i końcowe własne
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0221
|
Statystyka opracowania innych jednostek
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
023
|
|
Analizy
|
|
|
|
|
|
|
0230
|
Analizy własne
|
B25
|
Bc
|
|
|
03
|
|
|
Informatyzacja
|
|
|
|
|
|
030
|
|
Wdrażanie systemów informatycznych
|
|
|
|
|
|
|
0300
|
Licencje na oprogramowania
|
B25
|
Bc
|
Okres przechowywania liczy się od daty wygaśnięcia umowy licencyjnej
|
|
|
031
|
|
Eksploatacja systemów informatycznych
|
|
|
|
|
|
|
0310
|
Instrukcje eksploatacyjne
|
B10
|
Bc
|
Instrukcje dotyczące systemów infom., systemów ewidencjonowania informacji, nośników i kopii bezpieczeństwa oraz archiwizowania zbiorów danych
|
|
|
|
0311
|
Zbiory informacji
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
0312
|
Zabezpieczenia eksploatacji systemów
|
B5
|
Bc
|
Dokumentacja konserwacji sprzętu
|
|
|
|
0313
|
Instalacja, utrzymanie i administracja oprogramowania systemowego i pomocniczego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0314
|
Wspomaganie użytkowników systemów
|
B5
|
Bc
|
Materiały pomocnicze, konsultacje, szkolenia.
|
|
|
032
|
|
Zakup sprzętu komputerowego
|
|
|
|
|
|
|
0320
|
Zamawianie i dostawa sprzętu komputerowego i usług informatycznych
|
B5
|
Bc
|
Oferty, zlecenia, umowy, protokoły odbioru, korespondencja.
|
|
|
|
0321
|
Konserwacja, naprawa i utylizacja sprzętu komputerowego
|
B10
|
Bc
|
|
|
04
|
|
|
Obsługa prawna
|
|
|
|
|
|
040
|
|
Przepisy prawne dotyczące obsługi prawnej
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
041
|
|
Prowadzenie spraw sądowych
|
|
|
|
|
|
|
0410
|
Rejestr spraw sądowych
|
B10
|
Bc
|
Cywilnych, karnych, pracy itp.
|
|
|
|
0411
|
Sprawy sądowe
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
042
|
|
Opiniowanie aktów prawnych
|
|
|
|
|
|
|
0420
|
Projekty zarządzeń dyrektora
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
0421
|
Projekty uchwał Powiatowej Rady Zatrudnienia
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
0422
|
Zarządzenia dyrektora PUP
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
043
|
|
Opinie prawne
|
|
|
|
|
|
|
0430
|
Opinie prawne dla komórek organizacyjnych własnej jednostki
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0431
|
Inne opinie prawne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
044
|
|
Interpretacje prawne i spory kompetencyjne
|
|
|
|
|
|
|
0440
|
Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
05
|
|
|
Skargi i wnioski
|
|
|
|
|
|
050
|
|
Rejestr skarg i wniosków
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
051
|
|
Rozpatrywanie skarg i wniosków
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
052
|
|
Skargi i wnioski przekazane według właściwości załatwiania
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
053
|
|
Analizy skarg i wniosków
|
B25
|
Bc
|
|
|
06
|
|
|
Wydawnictwa i publikacje, popularyzacja
|
|
|
|
|
|
060
|
|
Wydawnictwa
|
|
|
|
|
|
|
0600
|
Zbiory zewnętrznych materiałów informacyjnych o działalności Urzędu
|
B25
|
Bc
|
Teksty artykułów prasowych, wycinki prasowe
|
|
|
061
|
|
Dzienniki , czasopisma, ogłoszenia
|
|
|
|
|
|
|
0610
|
Prenumerata dzienników i czasopism
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
0611
|
Ogłoszenia i obwieszczenia własne związane z Europejskimi Funduszami Struktualrnymi
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0612
|
Ogłoszenia i obwieszczenia własne
|
B3
|
Bc
|
|
|
07
|
|
|
Współdziałanie i kontakty
|
|
|
|
|
|
070
|
|
Współdziałanie z urzędami
|
|
|
|
|
|
|
0700
|
Współpraca z urzędami pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0701
|
Współpraca między komórkami organizacyjnymi PUP
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
071
|
|
Współpraca z innymi instytucjami i organizacjami
|
|
|
|
|
|
|
0710
|
Współpraca z ministerstwami i urzędami
|
B25
|
Bc
|
Tylko dokumentacja merytoryczna, pozostała – kat.B-5
|
|
|
|
0711
|
Współdziałanie z organami samorządu terytorialnego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0712
|
Współdziałanie z innymi instytucjami i organizacjami
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0713
|
Współpraca z powiatowymi jednostkami samorządowymi
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0714
|
Reprezentacja
|
B2
|
Bc
|
Zaproszenia, życzenia
|
|
08
|
|
|
Biurowość, składnica akt
|
|
|
|
|
|
080
|
|
Instrukcje, rejestry
|
|
|
|
|
|
|
0800
|
Instrukcja kancelaryjna
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0801
|
Rzeczowy wykaz akt
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0802
|
Instrukcja archiwalna
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0803
|
Rejestry kancelaryjne, dzienniki kancelaryjne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
081
|
|
Składnica akt
|
|
|
|
|
|
|
0810
|
Wykaz spisów zdawczo-odbiorczych
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0811
|
Spisy zdawczo-odbiorcze akt przekazanych do składnicy akt
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0812
|
Protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej i spisy dokumentacji niearchiwalnej przeznaczonej do brakowania
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0813
|
Wypożyczanie akt ze składnicy akt
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
0814
|
Zagubienie bądź utrata akt
|
B25
|
Bc
|
Postępowanie wyjaśniające, protokoły
|
|
|
082
|
|
Biblioteka urzędowa
|
|
|
|
|
|
|
0820
|
Ewidencja zasobów bibliotecznych
|
B50
|
Bc
|
Rejestr
|
|
|
|
0821
|
Zakup książek i innych wydawnictw
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
0822
|
Katalogi, prospekty
|
B3
|
Bc
|
Obce
|
|
|
|
0823
|
Ewidencja wypożyczeń zbiorów
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0824
|
Brakowanie zbiorów, weryfikacja przydatności
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
083
|
|
Formularze i druki
|
|
|
|
|
|
|
0830
|
Wzory formularzy i druków
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0831
|
Gospodarka formularzami i drukami
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
0832
|
Druki ścisłego rozliczania i powszechnego użytku
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
084
|
|
Godła, pieczęcie, tablice ogłoszeń
|
|
|
|
|
|
|
0840
|
Odciski pieczęci urzędowych - ewidencja
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
0841
|
Zamawianie pieczęci, stempli, likwidacja
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
085
|
|
Opłaty pocztowe i telefoniczne
|
|
|
|
|
|
|
0850
|
Tabele opłat
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
0851
|
Opłaty
|
B5
|
Bc
|
Pocztowe książki nadawcze
|
|
09
|
|
|
Kontrole
|
|
|
|
|
|
090
|
|
Plany kontroli
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
091
|
|
Kontrole zewnętrzne przeprowadzone przez PUP
|
B25
|
Bc
|
Dotyczy kontroli kompleksowych i problemowych.
Pozostałe B5.
Także plany kontroli, protokoły i sprawozdania, informacje o realizacji zaleceń, każda kontrola stanowi odrębną sprawę
|
|
|
092
|
|
Kontrole wewnętrzne
|
B5
|
Bc
|
|
1
|
|
|
|
Kadry
|
|
|
|
|
10
|
|
|
Zasady pracy i płac, ewidencja osobowa
|
|
|
|
|
|
100
|
|
Przepisy dotyczące pracy, płac oraz spraw osobistych
|
B25
|
Bc
|
Zewnętrzne
|
|
|
101
|
|
Prace, płace
|
|
|
|
|
|
|
1010
|
Regulamin pracy
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
1011
|
Regulamin wynagrodzenia
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
1012
|
Zasady wynagrodzenia i premiowania
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
102
|
|
Ewidencja osobowa, legitymacje, zaświadczenia
|
|
|
|
|
|
|
1020
|
Akta osobowe pracowników
|
B50
|
Bc
|
|
|
|
|
1021
|
Pomoce ewidencyjne do akt osobowych
|
B50
|
Bc
|
|
|
|
|
1022
|
Legitymacje służbowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1023
|
Sprawy wojskowe pracowników
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1024
|
Świadectwa pracy, zaświadczenia
|
B5
|
Bc
|
|
|
11
|
|
|
Zatrudnienie i wynagrodzenie
|
|
|
|
|
|
110
|
|
Przepisy prawne dotyczące zatrudnienia i wynagrodzenia
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
111
|
|
Zatrudnianie i zwalnianie pracowników
|
|
|
|
|
|
|
1110
|
Zapotrzebowanie i nabór pracowników
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1111
|
Zatrudnianie pracowników
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1112
|
Zatrudnianie w godzinach nadliczbowych
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1113
|
Praktyki, staże, przygotowania zawodowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1114
|
Wykazy etapów, plany rozmieszczania pracowników
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
1115
|
Przeglądy kadrowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1116
|
Zakres czynności
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1117
|
Korespondencja w sprawach pracowniczych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
112
|
|
Nagradzanie i awansowanie pracowników
|
|
|
|
|
|
|
1120
|
Nagradzanie pracowników
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1121
|
Dodatki do wynagrodzeń
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1122
|
Awansowanie pracowników
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1123
|
Nagrody jubileuszowe
|
B2
|
Bc
|
Jeden egzemplarz odkłada się do akt osobowych – klasa 1020
|
|
|
|
1124
|
Dyplomy, listy, podziękowania
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1125
|
Opinie o pracownikach
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1126
|
Ocena pracowników
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1127
|
Zawiadamianie pracownika zgodnie z przepisami kp
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
113
|
|
Prace dodatkowe pracowników
|
|
|
|
|
|
|
1130
|
Zezwolenia na wykonywanie prac dodatkowych
|
B5
|
Bc
|
Prace zlecone
|
|
|
|
1131
|
Umowy cywilnoprawne
|
B5
|
Bc
|
|
|
12
|
|
|
Szkolenie pracowników
|
|
|
Zewnętrzne
|
|
|
120
|
|
Przepisy prawne dotyczące szkolenia pracowników
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
121
|
|
Formy i metody
|
|
|
|
|
|
|
1210
|
Kursy
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1211
|
Sympozja, kursokonferencje
|
B3
|
Bc
|
Umowy
|
|
|
|
1212
|
Samokształcenie, dokształcenie
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1213
|
Zgłoszenia na szkolenia
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1214
|
Oferty szkoleniowe pracowników PUP
|
Bc
|
Bc
|
|
|
13
|
|
|
Dyscyplina pracy, urlopy, kary
|
|
|
Zewnętrzne
|
|
|
130
|
|
Przepisy prawne dotyczące dyscypliny pracy, urlopów, karania pracowników
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
131
|
|
Dyscyplina pracy
|
|
|
|
|
|
|
1310
|
Listy obecności pracowników
|
Bc
|
Bc
|
|
|
|
|
1311
|
Absencja chorobowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1312
|
Książki wyjść poza Urząd
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1313
|
Ewidencja delegacji służbowych
|
Bc
|
Bc
|
|
|
|
|
1314
|
Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1315
|
Analizy efektywnego czasu pracy
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
132
|
|
Urlopy pracownicze
|
|
|
|
|
|
|
1320
|
Plany i wykorzystanie urlopów wypoczynkowych pracowników
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1321
|
Urlopy okolicznościowe
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1322
|
Urlopy macierzyńskie i wychowawcze
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1323
|
Urlopy bezpłatne
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
133
|
|
Kary porządkowe i dyscyplinarne
|
|
|
|
|
|
|
1330
|
Upomnienia, nagany
|
Bc
|
Bc
|
|
|
|
|
1331
|
Postępowanie dyscyplinarne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1332
|
Zaciernie nałożonych kar
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1333
|
Zawieszanie pracowników w czynnościach
|
B5
|
Bc
|
|
|
14
|
|
|
Sprawy socjalno-bytowe
|
|
|
|
|
|
140
|
|
Przepisy prawne dotyczące spraw socjalno-bytowych
|
B10
|
Bc
|
Wnioski, umowy o pożyczki mieszkaniowe
|
|
|
141
|
|
Pożyczki mieszkaniowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
142
|
|
Pomoc socjalna
|
|
|
|
|
|
|
1420
|
Pomoc rzeczowa i socjalna
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1421
|
Opieka nad emerytami i rencistami
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1422
|
Wczasy lecznicze, sanatoria
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1423
|
Wczasy, wycieczki pracownicze i rodzinne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1424
|
Obozy, kolonie dla dzieci i młodzieży
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1425
|
Imprezy sportowe dla pracowników
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
1426
|
Imprezy kulturalno-oświatowe
|
B2
|
Bc
|
|
|
15
|
|
|
Emerytury, renty, ubezpieczenia
|
|
|
Zewnętrzne
|
|
|
150
|
|
Przepisy prawne
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
151
|
|
Emerytury i renty, ubezpieczenia
|
|
|
|
|
|
|
1510
|
Ewidencja emerytów i rencistów
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
1511
|
Wnioski o emerytury pracowników
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1512
|
Wnioski o renty inwalidzkie pracowników
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1513
|
Kapitał początkowy
|
B5
|
Bc
|
Kopie zaświadczeń odkłada się do akt osobowych
|
|
|
152
|
|
Ubezpieczenia społeczne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1520
|
Składki ubezpieczenia społecznego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1521
|
Zbiorowe ubezpieczenia pracowników
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
1522
|
Legitymacje ubezpieczeniowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
16
|
|
|
Bezpieczeństwo i higiena pracy
|
|
|
Zewnętrzne
|
|
|
160
|
|
Przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
161
|
|
Stan bezpieczeństwa i higieny pracy
|
|
|
|
|
|
|
1610
|
Przeglądy i kontrole stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1611
|
Analizy i oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
162
|
|
Środki ochronne
|
|
|
|
|
|
|
1620
|
Odzież ochronna i sprzęt ochrony osobistej
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
1621
|
Urządzenia ochronne i sanitarne
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
!622
|
Środki do utrzymania czystości
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
163
|
|
Wypadki przy pracy, zdrowie, choroby zawodowe
|
|
|
|
|
|
|
1630
|
Wypadki przy pracy i w drodze do pracy
|
B10
|
Bc
|
Wypadki zbiorowe, śmiertelne i powodujące inwalidztwo B25
|
|
|
|
1631
|
Analizy i oceny wypadkowości
|
B25
|
Bc
|
Korespondencja, ewidencja badań lekarskich
|
|
|
|
1632
|
Badania okresowe pracowników
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
1633
|
Profilaktyka zapobiegania wypadkom
|
B5
|
Bc
|
|
2
|
|
|
|
Środki rzeczowe, bezpieczeństwo i łączność
|
|
|
|
|
20
|
|
|
Administracja nieruchomościami
|
|
|
|
|
|
200
|
|
Utrzymanie lokali
|
|
|
|
|
|
|
2000
|
Utrzymanie czystości
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
2001
|
Ogrzewanie lokali i pomieszczeń
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
|
2002
|
Oświetlenie
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
201
|
|
Ochrona obiektów i mienia
|
|
|
|
|
|
|
2010
|
Ochrona przeciwpożarowa lokali własnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2011
|
Ochrona obiektów i mienia własnego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2012
|
Ubezpieczenia mienia
|
B10
|
Bc
|
|
|
21
|
|
|
Gospodarka środkami ruchomymi
|
|
|
|
|
|
210
|
|
Użytkowanie ruchomości, materiałów, narzędzi i pomocy biurowych
|
|
|
|
|
|
|
2100
|
Źródła zaopatrzenia, dostawcy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2101
|
Ewidencja środków trwałych
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
2102
|
Ewidencja pozostałych środków trwałych
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
2103
|
Ewidencja ilościowa
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
2104
|
Likwidacja środków trwałych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2105
|
Likwidacja pozostałych środków trwałych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2106
|
Likwidacja ewidencji ilościowej, kasacja i upłynnianie
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2107
|
Opłaty i czynsze za lokal
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2108
|
Zaopatrzenia, zamówienia, przydziały
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
2109
|
Konserwacja i remonty
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
211
|
|
Gospodarka materiałowa i narzędziowa
|
|
|
|
|
|
|
2110
|
Ewidencja materiałów i narzędzi
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
2111
|
Magazynowanie materiałów i narzędzi
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
2112
|
Rozliczanie zużycia materiałów
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2113
|
Gospodarka odpadami
|
B2
|
Bc
|
tonery
|
|
|
|
2114
|
Karty gwarancyjne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
212
|
|
Inwentaryzacja
|
|
|
|
|
|
|
2120
|
Formularze inwentaryzacyjne
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
2121
|
Komisje inwentaryzacyjne
|
B10
|
Bc
|
Składy komisji
|
|
|
|
2122
|
Wycena i przecena
|
B10
|
Bc
|
|
|
22
|
|
|
Inwestycje i remonty
|
|
|
|
|
|
220
|
|
Remonty bieżące
|
|
|
|
|
|
|
2200
|
Zapotrzebowanie na remonty bieżące
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
2201
|
Dokumentacja ogólna dotycząca spraw remontów
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
2202
|
Wykonawstwo remontów bieżących-umowy zlecenia
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2203
|
Zaopatrzenie materiałowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2204
|
Protokoły odbioru, rozliczenia
|
B5
|
Bc
|
|
|
23
|
|
|
Informacja niejawna
|
|
|
|
|
|
230
|
|
Ochrona informacji niejawnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
24
|
|
|
Ochrona danych osobowych
|
|
|
|
|
|
240
|
|
Polityka bezpieczeństwa
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
241
|
|
Kontrola wewnętrzna, audyt zewnętrzny
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
242
|
|
Naruszenie ochrony danych osobowych
|
B50
|
Bc
|
Postępowanie wyjaśniające, protokoły
|
|
|
243
|
|
Udostępnianie danych osobowych
|
B50
|
Bc
|
Udostępnianie innym jednostkom
|
|
|
244
|
|
Rejestr upoważnień dostępu do danych osobowych
|
B50
|
Bc
|
|
|
25
|
|
|
Sprawa obrony, obrona cywilna
|
|
|
|
|
|
250
|
|
Przepisy prawne dotyczące spraw obrony i obrony cywilnej
|
B10
|
Bc
|
Zewnętrzne
|
|
|
251
|
|
Obrona cywilna
|
|
|
|
|
|
|
2510
|
Łączność alarmowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
26
|
|
|
Łączność
|
|
|
|
|
|
260
|
|
Przepisy prawne dotyczące łączności
|
B10
|
Bc
|
Zewnętrzne
|
|
|
261
|
|
Zaopatrzenie w sprzęt łączność
|
|
|
|
|
|
|
2610
|
Plany zaopatrzenia w sprzęt i łączność
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
2611
|
Ewidencja sprzętu i materiałów łączności
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
2612
|
Eksploatacja sprzętu i materiałów łączności
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
2613
|
Remonty i naprawy sprzętu łączności
|
B3
|
Bc
|
|
3
|
|
|
|
Obsługa finansowo-księgowa
|
|
|
|
|
30
|
|
|
Planowanie i wykonywanie budżetu
|
|
|
|
|
|
300
|
|
Przepisy prawne dotyczące systemu finansowo-księgowego
|
|
|
|
|
|
|
3000
|
Przepisy podatkowe i ubezpieczeniowe
|
B10
|
B5
|
Zewnętrzne
|
|
|
|
3001
|
Przepisy dotyczące delegacji służbowych
|
B10
|
B5
|
Zewnętrzne
|
|
|
301
|
|
System ewidencji finansowo-księgowej
|
|
|
|
|
|
|
3010
|
Dowody księgowe – rejestr
|
B5
|
B5
|
|
|
|
302
|
|
Zakładowy plan kont
|
B5
|
B5
|
|
|
|
303
|
|
Preliminarze budżetowe i sprawozdawczości z realizacji budżetu
|
|
|
|
|
|
|
3030
|
Preliminarze budżetowe
|
B5
|
B5
|
|
|
|
|
3031
|
Zmiany w budżecie
|
B5
|
B5
|
Decyzje finansowe, korespondencja
|
|
|
|
3032
|
Okresowa sprawozdawczość budżetowa
|
B5
|
B5
|
|
|
|
|
3033
|
Sprawozdawczość budżetowa roczna i bilanse roczne
|
B25
|
B5
|
|
|
|
|
3034
|
Sprawozdawczość okresowa Funduszu Pracy
|
B15
|
B5
|
|
|
|
|
3035
|
Zestawienie obrotów i sald budżetu
|
B5
|
B5
|
|
|
31
|
|
|
Rachunkowość, księgowość
|
|
|
|
|
|
310
|
|
Księgowość budżetowa
|
|
|
|
|
|
|
3100
|
Dowody księgowe
|
B5
|
Bc
|
Dokumenty – budżet, ZFŚS, PFRON
|
|
|
|
3101
|
Dokumentacja księgowa
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja syntetyczna i analityczna, dziennik
|
|
|
|
3102
|
Dokumentacja księgowa pozabilansowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3103
|
Informacje do kas chorych o obniżonych składkach zdrowotnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3104
|
Noty księgowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
311
|
|
Płace, składki ZUS
|
|
|
|
|
|
|
3110
|
Dokumentacja służąca sporządzaniu list płac
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3111
|
Listy płac z osobowego funduszu płac
|
B50
|
Bc
|
Okres przechowywania wynika z art. 74 ustawy z dnia 29.09.1994 o rachunkowości
|
|
|
|
3112
|
Karty wynagrodzeń z osobowego funduszu płac
|
B50
|
Bc
|
|
|
|
|
3113
|
Informacje i deklaracje o potrąconych zaliczkach na podatek dochodowy
|
Bc
|
Bc
|
|
|
|
|
3114
|
Deklaracje ZUS- budżet
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3115
|
Rozliczenie podatku dochodowego Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3116
|
Deklaracja ZUS- Fundusz Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3117
|
Świadczenie pieniężne z ubezpieczenia społecznego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3118
|
Zaświadczenie o zarobkach
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
3119
|
Zaświadczenie o zatrudnieniu RP-9
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
312
|
|
Obsługa kasowa
|
|
|
|
|
|
|
3120
|
Raporty kasowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3121
|
Dokumentacja kasowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3122
|
Kontrola kasowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3123
|
Inwentaryzacje
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
313
|
|
Rachunkowość
|
|
|
|
|
|
|
3130
|
Księgi rachunkowe
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
3131
|
Uzgadnianie sald
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
314
|
|
Nadzór nad rachunkowością i obsługą kasową
|
|
|
|
|
|
|
3140
|
Nadzór nad rachunkowością i księgowością
|
B5
|
Bc
|
|
|
32
|
|
|
Sprawy finansowo- księgowe funduszy celowych
|
|
|
|
|
|
320
|
|
Dokumentacja funduszy celowych
|
|
|
|
|
|
|
3200
|
Dowody księgowe Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3201
|
Dowody księgowe programów realizowanych ze środków unijnych
|
B15
|
Bc
|
|
|
|
|
3202
|
Zestawienie obrotów i sald Funduszy Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3203
|
Zestawienie obrotów i sald środków UE
|
B5
|
|
|
|
|
321
|
|
Dokumentacje do list zasiłkowych i refundowanych z Funduszu Pracy
|
|
|
|
|
|
|
3210
|
Dokumentacja postępowania egzekucyjnego nienależnie pobranych świadczeń i innych wypłat z Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
Do każdego postępowania zakłada się osobne akta.
|
|
|
|
3211
|
Korespondencja z organem rentowym dotycząca rozliczeń świadczeń pieniężnych pobranych przez osoby bezrobotne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3212
|
Ewidencja analityczna i syntetyczna Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3213
|
Limity wydatków budżetowych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3214
|
Limity wydatków Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3215
|
Zaangażowanie środków Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3216
|
Analizy wykorzystania środków Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3217
|
Korespondencja z osobami fizycznymi dotycząca świadczeń pieniężnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
3218
|
Zajęcia komornicze
|
B5
|
Bc
|
|
|
33
|
|
|
Zamówienia publiczne, przetargi, oferty
|
|
|
|
|
|
330
|
|
Przepisy prawne dotyczące zamówień publicznych
|
B10
|
Bc
|
Zewnętrzne.
|
|
|
331
|
|
Rejestr zamówień publicznych
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
332
|
|
Dokumentacja dotycząca zamówień publicznych
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego zamówienia prowadzi się odrębną teczkę.
|
|
|
333
|
|
Dokumentacja dotycząca zamówień publicznych z pominięciem przepisów
|
B5
|
Bc
|
|
4
|
|
|
|
Przeciwdziałanie bezrobociu
|
|
|
|
|
40
|
|
|
Przepisy prawne dotyczące przeciwdziałaniu bezrobociu
|
|
|
|
|
|
400
|
|
Zbiór aktów normatywnych władz nadrzędnych
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
401
|
|
Interpretacja przepisów prawnych jednostek nadrzędnych
|
|
|
|
|
|
|
4010
|
EFS- Interpretacja obowiązujących przepisów i inne wyjaśnienia
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
402
|
|
Opiniowanie zewnętrznych aktów prawnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
403
|
|
Opinie prawne
|
B5
|
Bc
|
|
|
41
|
|
|
Powiatowe urzędy pracy
|
|
|
|
|
42
|
|
|
Współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia i innymi organizacjami
|
|
|
|
|
|
420
|
|
Powiatowa Rada Zatrudnienia
|
|
|
|
|
|
|
4200
|
Skład Powiatowej Rady Zatrudnienia
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
4201
|
Powiatowa Rada Zatrudnienia. Plany pracy i informacje z ich realizacji
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4202
|
Powiatowa Rada Zatrudnienia. Narady
|
B5
|
Bc
|
Organizacja narad, zaproszeń. Protokoły
|
|
|
|
4203
|
Powiatowa Rada Zatrudnienia. Uchwały. Opinie
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
421
|
|
Współpraca z innymi urzędami i instytucjami samorządu terytorialnego
|
|
|
|
|
|
|
4210
|
Współpraca z urzędami pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4211
|
Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
422
|
|
Współpraca z innymi instytucjami i organizacjami
|
B5
|
Bc
|
|
|
43
|
|
|
Aktywizacja lokalnego rynku pracy
|
|
|
|
|
|
430
|
|
Pośrednictwo pracy
|
|
|
|
|
|
|
4300
|
Przepisy i wyjaśnienia dotyczące aktywizacji lokalnego rynku pracy
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
4301
|
Pozyskiwanie ofert pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4302
|
Oferty pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4303
|
Oferty pracy za granicą
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4304
|
Skierowania do pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4305
|
Rejestr zwolnień grupowych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4306
|
Współpraca z partnerami i instytucjami rynku pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4307
|
Rejestr pracodawców
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
431
|
|
Analizy i oceny stanu zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu
|
|
|
|
|
|
|
4310
|
Statystyka bezrobocia i przeciwdziałania bezrobociu
|
B5
|
Bc
|
Wynikające z obowiązujących przepisów
|
|
|
|
4311
|
Informacje i sprawozdania dotyczące przeciwdziałania bezrobociu
|
B5
|
Bc
|
Inne niż statystyka
|
|
|
|
4312
|
Analizy i informacje o rynku pracy
|
B25
|
Bc
|
Analizy i informacje sporządzane celem przedstawienia ich partnerom i samorządom. Biuletyny
|
|
|
|
4313
|
Raporty z wizyt u pracodawców. Informacje pracodawców o planach kadrowych.
|
B5
|
Bc
|
Raporty i informacje sporządzane przez pośredników pracy
|
|
|
|
4314
|
EFS- informacje i korespondencja ogólna
|
B10
|
Bc
|
Informacje i sprawozdania dotyczące realizowanych projektów
|
|
|
|
4315
|
EFS sprawozdania – wnioski o płatność
|
B10
|
Bc
|
Informacje i sprawozdania (wnioski o płatność) dotyczące realizowanych projektów
|
|
|
|
4316
|
Analizy efektywności programów aktywizacji bezrobotnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
432
|
|
Programy rozwoju rynku pracy i ograniczania bezrobocia
|
|
|
|
|
|
|
4320
|
Plany i programy przeciwdziałania bezrobociu – zewnętrzne
|
B5
|
Bc
|
Plany i programy przeciwdziałania bezrobociu innych jednostek i instytucji w tym krajowe, wojew.itp.
|
|
|
|
4321
|
Założenia do sporządzania planów i programów przeciwdziałania bezrobociu
|
B5
|
Bc
|
Materiały, informacje, dane statystyczne i inne do sporządzania projektów
|
|
|
|
4322
|
Założenia do sporządzania planów i programów przeciwdziałania bezrobociu w ramach EFS
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
4323
|
Programy przeciwdziałania bezrobociu
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
4324
|
EFS- projekty
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
433
|
|
Pozyskiwanie i gospodarka środkami finansowanymi na aktywizację lokalnego rynku pracy
|
|
|
|
|
|
|
4330
|
Pozyskiwanie środków na aktywizację lokalnego rynku pracy
|
B5
|
Bc
|
Decyzje-informacje o przyznanych środków.Wnioski o przyznanie dodatkowych środków. Zapotrzebowanie.
|
|
|
|
4331
|
Wnioski o płatność z funduszy UE
|
B5
|
Bc
|
Wnioski, zapotrzebowania na środki
|
|
|
|
4332
|
Informacja i sprawozdania o wydatkach FP
|
B25
|
Bc
|
|
|
|
|
4333
|
Dowody księgowe funduszy celowych
|
B5
|
Bc
|
Faktury, rachunki
|
|
|
|
4334
|
Dokumentacja księgowa FP
|
B5
|
Bc
|
Dziennik Główny, książki kosztowe, karty wydatków
|
|
|
|
4335
|
Deklaracje ZUS
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4336
|
Potrącenia komornicze z zasiłków dla bezrobotnych
|
B50
|
Bc
|
|
|
|
|
4337
|
Listy wypłat
|
B5
|
Bc
|
Listy wypłat świadczeń dla bezrobotnych
|
|
|
|
4338
|
Potwierdzenia sald
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4339
|
Windykacja nienależnych świadczeń
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
434
|
|
Pomoc bezrobotnym w przekwalifikowaniu
|
|
|
|
|
|
|
4340
|
Planowanie szkoleń bezrobotnych i poszukujących pracy
|
B5
|
Bc
|
Plan szkoleń. Ustalenie wartości szkoleń pod względem zamówień publicznych z uwzględnieniem CPV
|
|
|
|
4341
|
Wnioski bezrobotnych o skierowanie na kurs indywidualny
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4342
|
Wnioski bezrobotnych o skierowanie na kurs grupowy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4343
|
Dokumentacja dotycząca wyboru jednostki szkoleniowej
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4344
|
Umowy o organizację szkoleń
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4345
|
Zwroty kosztów dojazdu na szkolenia
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4346
|
Wnioski, umowy o finansowanie egzaminów i licencji
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4347
|
Wnioski, umowy o pożyczki szkoleniowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4348
|
Wnioski, umowy o finansowanie studiów podyplomowych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
436
|
|
Poradnictwo zawodowe
|
|
|
|
|
|
|
4360
|
Poradnictwo indywidualne
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja porad indywidualnych. Dokumentacje poszczególnych porad indywidualnych.
|
|
|
|
4361
|
Poradnictwo grupowe
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja porad grupowych. Dokumentacja poszczególnych porad
|
|
|
|
4362
|
Informacja zawodowa
|
B5
|
Bc
|
|
|
44
|
|
|
Instrumenty Rynku Pracy
|
|
|
|
|
|
440
|
|
Organizacja i finansowanie robót publicznych i prac interwencyjnych
|
|
|
|
|
|
|
4400
|
Wnioski o organizację robót publicznych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4401
|
Organizacja robót publicznych
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja zawartych umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
|
402
|
Wnioski o organizację prac interwencyjnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4403
|
Organizacja prac interwencyjnych
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja zawartych umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
441
|
|
Organizacja staży
|
|
|
|
|
|
|
4410
|
Wnioski o zorganizowanie stażu
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4411
|
Umowy o zorganizowanie stażu
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
|
4412
|
Badania lekarskie
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4413
|
Zwroty kosztów dojazdu
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4414
|
Korespondencja różna
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
442
|
|
Organizacja przygotowania zawodowego dla dorosłych
|
|
|
|
|
|
|
4420
|
Wnioski o przygotowanie zawodowe dla dorosłych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4421
|
Umowy o zorganizowanie przygotowania zawodowego dla dorosłych
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
|
4422
|
Wnioski o przyuczenie do pracy dorosłego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4423
|
Umowy o przyuczenie do pracy dorosłego
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
|
4424
|
Badania lekarskie
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4425
|
Wnioski o zwrot kosztów dojazdu
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4426
|
Korespondencja różna
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
443
|
|
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej oraz refundacja doposażenia wyposażenia stanowiska pracy
|
|
|
|
|
|
|
4430
|
Wnioski o przyznanie jednorazowo środków
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4431
|
Umowy o przyznanie jednorazowych środków
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4432
|
Korespondencja dotycząca finansowania instrumentów rynku pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4433
|
Wnioski o refundację kosztów doposażenia lub wyposażenia stanowiska pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4434
|
Umowa o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
444
|
|
Refundacja składek na ubezpieczenie społeczne
|
|
|
|
|
|
|
4440
|
Wnioski o refundację składek
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4441
|
Umowy o refundację składek
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
445
|
|
Organizacja i finansowanie zatrudnienia wspieranego
|
|
|
|
|
|
|
4450
|
Wnioski o organizację zatrudnienia wspieranego
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4451
|
Organizację zatrudnienia wspieranego
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
446
|
|
Organizacja prac społecznie użytecznych
|
|
|
|
|
|
|
4460
|
Wnioski o organizację prac społecznie użytecznych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4461
|
Organizacja prac społecznie użytecznych
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja umów. Teczki poszczególnych umów.
|
|
|
|
4462
|
Sprawozdania z prac społecznie użytecznych
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
447
|
|
Klub Pracy
|
|
|
|
|
|
|
4470
|
Szkolenia z zakresu aktywnego poszukiwania pracy
|
B10
|
Bc
|
Dokumentacja dotycząca szkoleń
|
|
|
|
4471
|
Zajęcia aktywizacyjne
|
B10
|
Bc
|
Dokumentacja dotycząca zajęć
|
|
|
|
4472
|
Korespondencja dotycząca Klubu Pracy
|
B10
|
Bc
|
|
|
45
|
|
|
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
|
|
|
|
|
|
450
|
|
Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych
|
|
|
|
|
|
|
4500
|
Wnioski, umowy o finansowanie wydatków na instrumenty rynku pracy dla osób niepełnosprawnych
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4501
|
Wnioski, umowy o przyznanie osobom niepełnosprawnym środków na podjęcie działalności gospodarczej
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4502
|
Wnioski, umowy o udzielenie dofinansowania do wysokości 50% oprocentowania kredytów bankowych zaciągniętych przez osoby niepełnosprawne na kontynuowanie działalności gospodarczej lub prowadzenie własnego lub dzierżawionego gospodarstwa rolnego
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4503
|
Wnioski, umowy dotyczące zwrotu poniesionych przez pracodawcę kosztów na:
· adaptację pomieszczeń zakładu pracy dla potrzeb osób niepełnosprawnych,
· adaptację lub nabycie urządzeń ułatwiających osobie niepełnosprawnej wykonywanie pracy,
· zakup i amortyzacja oprogramowania na użytek pracowników niepełnosprawnych,
· rozpoznanie przez służby medycyny pracy potrzeb związanych z przystosowaniem stanowisk pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych.
|
B10
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4504
|
Wnioski, umowy dotyczące kosztów szkolenia i przekwalifikowania zawodowego osób niepełnosprawnych
|
B10
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4505
|
Wnioski, umowy dotyczące zwrotu kosztów zatrudnienia pracowników pomagających pracownikowi niepełnosprawnemu
|
B10
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4506
|
Wnioski, umowy o zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4507
|
Wnioski, umowy o finansowanie kosztów poniesionych przez pracodawcę na szkolenie zatrudnionych osób niepełnosprawnych
|
B5
|
Bc
|
Dla każdego wniosku zakłada się odrębną teczkę
|
|
|
|
4508
|
Sprawozdania dot. rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych
|
B10
|
Bc
|
|
|
46
|
|
|
Ewidencja i świadczenia bezrobotnych i poszukujących pracy
|
|
|
|
|
|
460
|
|
Ewidencja bezrobotnych i decyzje w sprawie ustalenia uprawnień do świadczeń
|
|
|
|
|
|
|
4600
|
Rejestracja bezrobotnych – akta bezrobotnego
|
B50
|
Bc
|
Ewidencja rejestrujących się bezrobotnych. Akta poszczególnych bezrobotnych
|
|
|
|
4601
|
Decyzje w sprawach statusu bezrobotnego, uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych, dodatków szkoleniowych i stypendiów
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4602
|
Wnioski, decyzje w sprawie dodatków aktywizacyjnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4603
|
Decyzje w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4604
|
Odwołania od decyzji w sprawie ustalenia statusu bezrobotnego i uprawnień do świadczeń – rozpatrzenie odwołań
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
4605
|
Rejestr zaświadczeń bieżących i archiwalnych i inne poświadczenia wydawane bezrobotnym
|
B10
|
Bc
|
Rejestr zaświadczeń. Teczka zaświadczeń i innych poświadczeń wydawanych bezrobotnym.
|
|
|
|
4606
|
Rejestr osób nie figurujących w ewidencji
|
B10
|
Bc
|
Rejestr zaświadczeń. Teczka zaświadczeń i innych poświadczeń wydawanych bezrobotnym.
|
|
|
|
4607
|
Współdziałanie z innymi urzędami i instytucjami w sprawie ewidencji bezrobotnych - korespondencja
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
461
|
|
Ewidencja poszukujących pracy
|
|
|
|
|
|
|
4610
|
Rejestracja poszukujących pracy – akta poszukującego pracy
|
B5
|
Bc
|
Ewidencja poszukujących pracy. Akta poszczególnych osób poszukujących pracy.
|
|
|
|
4611
|
Zaświadczenia i poświadczenia wydawane poszukującym pracy
|
B5
|
Bc
|
Zaświadczenia podlegają rejestracji w rejestrze zaświadczeń wydawanych poszukujących pracy.
|
|
|
|
4612
|
Świadczenia z Funduszu Pracy przyznawane poszukującym pracy
|
B5
|
Bc
|
Wnioski, decyzje i inne dokumenty w sprawach świadczeń dla poszukujących pracy
|
|
|
|
4613
|
Współdziałanie z innymi urzędami i instytucjami w sprawach ewidencji poszukujących pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
462
|
|
Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie zaświadczeń z tytułu bezrobocia
|
|
|
|
|
|
|
4620
|
Ewidencja bezrobotnych – innych państw UE
|
B50
|
Bc
|
Ewidencja rejestrujących się. Teczki akt poszczególnych bezrobotnych
|
|
|
|
4621
|
Decyzje o przyznaniu zasiłku
|
B5
|
Bc
|
Zbiór decyzji o przyznaniu zasiłku bezrobotnemu z krajów UE nie będących obywatelami polskimi
|
|
|
|
4622
|
Transfer zasiłków
|
B5
|
Bc
|
|
Niniejszy wyciąg rzeczowego wykazu akt przedkładam do akceptacji celem wprowadzenia do stosowania
………………………………………………………………..
(podpis Dyrektora Urzędu)
Załącznik nr 4
WZÓR SPISU SPRAW
Rok
|
……………..
referent
|
………………….
Symbol kom.org.
|
…………………..
Oznaczenie teczki
|
……………..
Tytuł teczki wg wykazu akt
|
||
|
|
Od kogo wpłynęła
|
Data
|
|
||
Lp.
|
SPRAWA
(krótka treść)
|
Znak pisma
|
Z dnia
|
Wszczęcie sprawy
|
Ostateczne załatwienie sprawy
|
Uwagi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik nr 5
(nazwa zakładu pracy i komórki organizacyjnej)
Spis zdawczo-odbiorczy akt nr
Lp.
|
Znak
teczki
|
Tytuł teczki lub tomu
|
Daty skrajne od – do
|
Kat. akt
|
Liczba teczek
|
Miejsce przechowywania akt w składnicy
|
Data zniszczenia lub przekazania
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…………………………………………
data i podpis sporządzającego
Data przekazania ……………………………………..
Przekazujący akta – kierownik komórki organizacyjnej Przyjmujący akta
imię i nazwisko imię i nazwisko
……………………… …………………
podpis podpis
Załącznik nr 6
Opis teczki aktowej
Pieczęć jednostki
Komórka organizacyjna
……………………………… ……………………………………
Symbol literowy komórki kategoria archiwalna
Organizacyjnej i symbol
Klasyfikacyjny z wykazu akt
………………………………………………………………………………………..
Tytuł teczki i nazwa hasła klasyfikacyjnego
……………………………………………
daty końcowe akt
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio
zmodyfikował:
Kaczmarek Waldemar
(2010-08-10 14:47:27)