Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Szamotułach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy w Szamotułach.
Data publikacji strony internetowej: 2005-04-05. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01-13.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
 Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-08. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Waldemar Kaczmarek admin@szamotuly.praca.gov.pl,. Kontaktować się można także dzwoniąc na numer telefonu (61) 10 18 101. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.                           
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.


Dostępność architektoniczna

Powiatowy Urząd Pracy w Szamotułach:
Do budynku prowadzą dwa wejścia od ulicy Wojska Polskiego. Budynek wyposażony jest w windę która umożliwia osobom niepełnosprawnym dostęp do pomieszczeń na piętrze.
Na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Brak miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Powiatowym Urzędzie Pracy nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku są oznaczenia w alfabecie brajla, nie ma druku (napisów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących. Wewnątrz budynku jest oznaczenie kontrastowe.

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się  (Dz. U. Nr 209, poz.1243 ) osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwane dalej "osobami uprawnionymi" mają prawo do korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się z Powiatowym Urzędem Pracy w Szamotułach.
Osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z Powiatowym Urzędem Pracy. Przez osobę przybraną należy rozumieć osobę, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej.
Powiatowy Urząd Pracy w Szamotułach proponuje osobom uprawnionym następujące środki wspierające komunikowanie się:
a) pocztę elektroniczną – posz@praca.gov.pl,
b) przesyłanie wiadomości tekstowych z wykorzystaniem wiadomości SMS - nr telefonu
staże, dotacje- kom. +48 664 343 555
szkolenia- kom. +48 728 475 869
oferty pracy- kom. +48 783 475 436
poradnictwo zawodowe – kom. +48 795 411 758
 
c) przesyłanie faksów - nr telefonu -  61 29 22 863
 
Aby skorzystać z pośrednictwa tłumacza języka migowego konieczne jest pisemne powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Po dokonaniu zgłoszenia Urząd zapewni obsługę osoby uprawnionej w uzgodnionym wspólnie terminie.
W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia, Powiatowy Urząd Pracy w Szamotułach zawiadomi wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień określonych w w/w ustawie.
 
Wytworzył:
(2020-09-23)
Udostępnił:
Kaczmarek Waldemar
(2020-09-29 09:45:40)
Ostatnio zmodyfikował:
Kaczmarek Waldemar
(2020-09-29 10:02:58)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki